11
08/2010
4

Paradicsomos lepény




Nagyon mutatós, pillanatokon belül elkészül, nem kellenek hozzá bonyolult alapanyagok. Hogy mi a bajom ennek ellenére? A bolti leveles tészta. Bármennyire praktikus, bármennyire ezer ötletem lenne a felhasználásra, az elmúlt három évben kétszer vásároltam. Ez volt a második, és nem tudom megmagyarázni, miért pont a leveles tésztánál zavar az üzleti mivolta...

Az meg különösen rosszul veszi ki magát, ha leírom, hogy magunknak soha, de ha vendégek jönnek, simán megsütöm. Mentségünkre szóljon, mi is ettünk belőle. Azóta pedig végre kikísérleteztem a saját leveles tésztámat...



Hozzávalók:
két csomag leveles tészta (az egyikből csak egy vékony csík kell)
45 dkg túró
25 dkg koktélparadicsom
3 tojás
egy evőkanál szárított vargányapor (elmaradhat)
egy teáskanál őrölt rozmaring

bors

A leveles tésztát belesimítom egy kerek piteformába (28 cm-esbe sütöttem, azért kellett két csomagnyi tészta). Megszúrkálom villával. A túrókat összekeverem, ízesítem a gombaporral, rozmaringgal, sózom. Belekeverem a tojásokat, és ráöntöm a leveles tésztára. A tetejét kirakosgatom a félbevágott paradicsomokkal. 200 fokra előmelegített sütőben 35 percig sütöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr885593727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Judit 2010.08.11. 13:12:57

Milyen túrókat használtál? Én a tehén- és juhturó keverékre gondolok!Ez lesz a mai ebéd, köszi az ötletet!

Mindennapi Manna 2010.08.11. 13:33:05

Szia Judit! igen, kb fele-fele arányban használtam tehén és juhtúrót.

Ottis 2010.08.11. 18:40:18

Jól hangzik a recept!

Anonymous 2010.08.14. 01:35:42

Provence-i főzőtanfolyamon azt mondta Phillip a séf mindenre, hogy csak frisset, házit stb! Kivéve a leveles tésztára:-) Bár addig sem volt lelkiismeretfurdalásom.
LepkePillangó
süti beállítások módosítása