31
03/2010
0

Kínai főtt tojás a boldog tyúktól




Évek óta piacon vásárolom a tojást, mindenféle titkos listákra feliratkozom, hogy akkor is legyen tojásunk, ha későn érnék ki a piacra. Nagymama jól beleverte a fejembe, hogy csak a "falusi" tojás a jó. A bolti tojás mit sem ért, annak szinte fehér volt a sárgája is, abból nem volt érdemes tésztát gyúrni. Mintha a tojás mércéje a tészta színe lett volna...

Szóval ez megmaradt bennem, tojást piacról vásárolunk, viszont ha véletlenül hét közben fogy el, és azonnal szükségem van néhányra, ha nem is túl jó szívvel, de megveszem a boltit. A számot csak akkor nézem meg a tojáson, ha van választék, különben minek idegesítsem magam? Legfeljebb fogadkozom, hogy legközelebb jobban tervezek, boldog tyúktojást veszek.

Tegnapig borzasztó büszke voltam magamra, hogy az idei húsvétot nagyon beterveztem tojásilag: azt hittem, eleget vásároltam.

Készül a Solei, a tojások be vannak tervezve a süteménybe, kalácsba. Közben találtam egy leírást a kínai főtt tojásról, ezt is azonnal ki kellett próbálnom. Fogy a nyers tojás, szaporodik a főtt. És még festeni is kell. Azt hiszem, vasárnap a desszertet is főtt tojással kínálom majd...

Ez most kivételesen egy olyan recept, amit még soha nem próbáltam ki. Nekem megtetszett, nem nagy a kockázat, hátha más is kedvet kap hozzá.

Hozzávalók:

tojás
egyharmad rész víz
kétharmad rész szójaszósz
fél mokkáskanál ánizs
fél mokkáskanál őrölt gyömbér (csak az volt otthon)
egy babérlevél

Összeöntöm a szójaszószt a vízzel, beleteszem a fűszereket, és ebben megfőzöm a tojásokat, és a lében hagyom vasárnapig.

A képet itttaláltam, köszönöm.

Címkék: reggeli-vacsora

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr65593741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása