11
02/2009
3

Pezsgős csirkehús-krém




Nem szeretem a bolti felvágottakat. Nem csak enni, hanem megvásárolni sem nagyon tudom. Annyi rettenetes történetet hallottam arról hogyan készülnek különféle porokból a hústól megkülönböztethetetlen szalámik, kolbászok, felvágottak, hogy rájuk nézek, és elmegy a kedvem a vásárlástól. Jómagam ritkán vásárolok ilyesmit, Krmplra bízom, vegye meg ő azt, amelyik szimpatikusnak tűnik.

Igen ám, de valamit csak fel kell mutatnom helyettük, ezért szoktam viszonylag gyakran kísérletezni a különböző krémekkel, pástétomokkal. Nem mindegyik kerül fel azonnal a Paszulyra időhiány miatt, de azért igyekszem…

A csirkét Ilonkától vettem, és leves készült belőle. Gyógyleves, mert mindkettőnket megkörnyékezett a nátha, jól esett. A csirkéből maradt egy kevés, abból készítettem ezt a krémet, improvizálva abból, ami a kezem ügyébe esett, és úgy gondoltam, nem árt neki. Lemértem mindent, hogy pontosan le tudjam írni a receptet, de miután maradékból készült – hát elég fura mennyiségekkel dolgoztam. Nem is az a lényeg szerintem, hogy miből mennyi került bele, hanem, hogy kóstolgatva nagyon finom, izgalmas szendvicskrémeket lehet kikeverni mindenféle fura, ismeretlen adalékanyagok nélkül.

A pezsgőtől nagyon finom lett. Most ez volt itthon, de el tudom képzelni száraz sherryvel is. Esetleg konyakkal.



Hozzávalók:

19 dkg főtt csirkehús
4 dkg vaj
egy kis fej hagyma
két gerezd fokhagyma
egy kis maréknyi thymian (rozmaringgal, csomborral is helyettesíthető)
6 evőkanál száraz pezsgő


A pezsgőn kívül mindent egy tálba teszek, és összeturmixolom. Sózom, majd a pezsgőt is hozzáöntöm, és néhány perc alatt habosra keverem.

Címkék: reggeli-vacsora

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr675593820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabojsza 2009.02.11. 11:48:00

Maradékokból is milyen csodás finomságok készíthetők:-)))

Horasz 2009.02.11. 12:48:00

Mi ugyan pezsgo nelkul keszitjuk, de a "csirke krem" a barati osszejovetelek kotelezo darabja. EGyszeruen kovetelik rajtam...

http://horasz.blog.hu/2007/09/18/huskrem_hazilagosan_csirkebol

Mindennapi Manna 2009.02.11. 22:13:00

Gabojsza, ezt ezentúl célirányosan, nem csak maradékból is készítem majd:)
süti beállítások módosítása