21
01/2009
0

Vörösboros töltött rostélyos





Pofon egyszerű összerakni, nagyon mutatós és finom. Egy nappal korábban megfőzhető, ideális vendégváró. Mi kell még?

Mint oly sokszor, most sem jutottam el a köretig, Krmpl imádta friss kenyérrel, azzal lehet mártogatni a szaftját. (Kolozsváron nem tunkolunk, hanem mártogatunk. A tunkolással itt találkoztam először, egy ideig nem értettem, miről beszélnek körülöttem, először azt hittem, valami csúnyát mondanak. Aztán hosszú ideig tanultam a szót magát. Leírni az utóbbi egy évben írtam le először, de igazából most sem barátkoztam meg vele. Számomra nagyon hidegen cseng, a szokás hatalma ugye... Végül is mindegy, minek nevezzük, csinálni jó:))

A hústekercseket hústű hiányában – azóta beszereztem - cérnával kötöztem meg. Tálalás előtt, főleg ha vendégeket kínálunk vele, érdemes gondosan levagdosni, hacsak nem az a célunk, hogy kínos helyzetbe hozzuk őket.



Hozzávalók:

személyenként egy szelet rostélyosnak való (marha)hús – most négy szelet
25 dkg darált disznóhús
egy kis maréknyi rizs
egy tojás
egy nagy vöröshagyma
három gerezd fokhagyma
kakukkfű
egy paprika (elhagyható)
egy paradicsom (elhagyható)
három evőkanál olaj
egy deci száraz vörösbor

bors


A darált húshoz keverem a rizst és a tojást, sózom, borsozom. A hússzeleteket kicsit kiklopfolom, megtöltöm a disznóhússal, feltekerem, és cérnával megkötözöm. A hagymát apróra vágom, a forró olajon üvegesre dinsztelem. Beleteszem a hústekercseket, minden oldalukon megsütöm, majd pici vizet öntök alá. Beleteszem a paprikát, paradicsomot, kakukkfüvet, fokhagymát, és fedő alatt puhára főzöm, időnként pótolva a vizet. Amikor már majdnem kész, ráöntöm a vörösbort, hagyom, míg besűrűsödik, és tálalom.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr75593833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása