31
12/2008
0

Mediterrán gyümölcskenyér: mentettem a menthetőt





Hányszor, de hányszor tapasztaltam már: ha nincs kedvem, inkább ne kezdjek hozzá, különben nézhetem a végeredményt. És még mindig nem tanultam meg a leckét…

Igazából az egész szóra sem lenne érdemes, de gondoltam mindenkit bátorítok, aki bármiben hibázik. Nem mindig ennyire szerencsés az ember, de kis találékonysággal több „elrontás” után is bármiből kisülhet valami jó. A Jóistentől mindig kapunk még egy lehetőséget a javításra:)

Van egy gyümölcskenyér recept, csak tojásfehérje kell bele. Hosszú évek óta minden nagyobb ünnep velejárója: a fehérjék összegyűlnek, mélyhűtőben nincs hely, a végeredmény finom.

Idén mégis felmerült bennem, nem készítem el, van elég édesség. Vártak a fehérjék, de nem volt kedvem feldolgozni őket. Aztán egy másik hibát is elkövettem: nem figyeltem oda, és bár az ösztöneim súgták, hogy valami nem stimmel, sikerült 3dkg cukor helyett harmincat belezúdítanom a tojássárgájába. Későn kaptam észbe, kidobni nem volt erőm.

És elkezdtem kotyvasztani. A gyümölcskenyér receptje után, szabadon. A sok-sok tojásfehérjét, a két tojássárgáját, a már előre hozzá kevert cukorral. Nem tettem bele semmilyen magot, mazsolát, viszont jócskán került bele kandírozott narancs- és citromhéj, meg egy kis csokoládé. Mondanom sem kell, mindez már akkor, amikor a percre beosztott időm szerint egészen mást kellett volna csinálnom. De szerencsére gyorsan megy, 15 perc alatt felvertem a habot, belekevertem az összes hozzávalót, kikentem a formát, és már mehetett is a sütőbe.

Akár már itt véget érhetne a történet, de nem. Bár tudtam, hogy annyi idő alatt nem sülhetett meg, mégis úgy döntöttem, hogy készen van, és kivettem a sütőből. Este megvágtam, hogy ajándékba is vigyek belőle, és hát persze, a közepe egy kicsit még folyt. Meg sem lepett az egész, hiszen előre meg volt írva. Ekkor viszont úgy ítéltem meg a helyzetet, hogy minden menthető, és másnap visszatettem sülni. Fólia alatt, hogy a teteje ne égjen meg. Immár nyugodtan, időm volt rengeteg.

Kíváncsian vártam a végeredményt, és láss csodát: teljesen ehető, sőt, finom gyümölcskenyér sült ki a végére. Reggelire, tea, kávé mellé kitűnő, és nekem határozottan tetszik, hogy nem a megszokott gyümölcskenyér íze van. A narancs- és citromhéjtól egészen mediterrán jellege lett.

Hozzávalók (az alaprecepthez):

5 tojásfehérje
15 dkg cukor
5 dkg olvasztott vaj
10 dkg liszt
5 dkg étcsoki
mindenféle, amit bele szeretnénk szórni – magvak, mazsola, kandírozott gyümölcsök

A tojásfehérjét kemény habbá verem, beleszórom a cukrot, a vajat, összekeverem a liszttel, majd beleforgatom a csokit, mazsolát, magvakat, gyümölcsöket. Vajazott, lisztezett formában, előre melegített sütőben, 180 fokon megsütöm. Tűpróbát kell végezni! Amikor kihűlt, felszeletelem.

Címkék: sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr925593847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása