30
12/2008
5

Lencse és a piros bugyi - szilveszteri babonáim





Néhány éve összegyűjtöttünk néhány szilveszter éjszakai, újévi szokást, babonát. Vannak közöttük, amelyekhez azóta is ragaszkodom. Sőt, baráti körömben is terjesztem, van, amit már mások is átvettek – azt hiszem ezek között a piros bugyi/alsógatya jár az élen:)

Az év utolsó napja:
December 31-én nem szerencsés, ha a lakásban marad száradó ruha, mosatlan edény. Lehetőség szerint tartozásainkat is adjuk meg. Legalább a kisebbeket:)

Szilveszter éjszakája:
Nem emlékszem, hol olvastam már, hogy szilveszter éjszakára feltétlenül legyen rajtunk valami, amit akkor veszünk fel először Valami új, ami szimbolikusan is behozza az éltünkbe az újat, a változást. Nem árt persze végig gondolni, hogy életünk mely területén szeretnénk változtatni, és arra koncentrálni, miközben felvesszük, nehogy az is változzon, amivel elégedettek vagyunk.



Szilveszter éjszakáján FELTÉTLENÜl piros bugyi/alsógatya legyen rajtunk. Ezzel biztosítjuk, hogy az életünk a következő évben is vérpezsdítő, mozgalmas, szerencsés, jó legyen. Az olaszok szerint ez a siker egyik titka.

(A kettőt persze össze lehet kötni, elég egy új piros bugyi/alsógatya.)

Január elseje:
Lencsét kell enni, hogy ezzel megalapozzuk a szerencsénket, azaz a gazdagságunkat. Mirelle és Max gondoskodtak a receptekről.

A hal már kérdéseket vet fel. Egyes országokban előszeretettel fogyasztják, mert a pikkelyei szintén a pénzt jelképezik. Máshol viszont borzadva gondolnak rá, ugyanis azt gondolják, hogy elúszik a szerencsével.

Az viszont tény, hogy szárnyast ezen a napon nem szabad enni. Olyat legalábbis, amelyik hátrafelé kapar. Ilyenformán nem haladhatunk előre a következő évben sem, folyton csak a régi dolgaink között kapirgálunk majd.

Az újévi malacsült nálunk egyenlő a szerencsével, de vannak emberek, akik ilyenkor semmi pénzért meg nem ennék azt az állatot, amelyik az orrával a földet túrja. Attól tartanak ugyanis, hogy ha malacot esznek szilveszterkor, egész évüket a földhözragadt dolgok jellemzik majd, és nekik sem lesz lehetőségük a földtúráson kívül egyéb tevékenységhez.

Tartja magát még az a hiedelem is, hogy amit az első nap csinálunk, az jellemzi majd az egész évünket. Ne kezdjünk takarítással, és vitába se bocsátkozzunk. Viszont mindenkinek nyugodtan mondjuk meg, hogy mennyire szeretjük.

Jó mulatást, boldog, gazdag, szerencsés új évet kívánok mindenkinek!

A képeket innen és innenkölcsönöztem, köszönöm!

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr545593848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grenadine 2008.12.30. 12:09:00

csak azt mondd meg, neked bevált-e a piros bugyi, mert akkor feltétlenül veszek egyet! :)

Mindennapi Manna 2008.12.30. 13:25:00

naná, hogy bevált! minden decemberben lejárom a lábaimat, hogy felderítsem a piacot, és a legmegfelelőbbet vásároljam meg:) ilyesmit az ember nem bíz a véletlenre!

SalsaOrsi 2008.12.30. 14:29:00

Hát, ezek nagyon érdekesek voltak, készítettem is pár jegyzetet :-), és úgy döntöttem, akkor nem mosok, csak január 2-n. :-)
Kár, hogy a piros bugyit nem olvastam előbb, most jöttem vissza a vásárlásból... :-(
BÚÉK!
Orsi

Mindennapi Manna 2008.12.30. 20:49:00

Orsi, képzeld azt, hogy piros bugyi van rajtad:)

Anonymous 2009.12.30. 13:38:31

a piros bugyi ötletét én tavaly hallottam, amikor egy fehérnemű üzletben dolgoztam és ki is próbáltam mivel érdekesnek tünt:) próba cseresznye ahogy szokták mondani, nekem bevált! fantasztikus évem volt az idei így hát idén is frissen vásárolt piros bugyiban töltöm majd a szilvesztert:D
süti beállítások módosítása