27
12/2008
4

Gesztenyés csokoládé-mousse torta




Egyszer azt mondta egy olvasóm, hogy ő azt szereti, ha egy blog hetente legalább kétszer frissül. Nos, ezt a Paszulyról a utóbbi időben nem lehetett elmondani, de valamit be kellett áldoznom. Dolgozni, ünnepelni, felkészülni az új időkre, karácsonyra sütni-főzni, és ráadásul írni is – hát nem ment. Mostantól viszont szabad vagyok, vártuk már ezt a pillanatot:)

A karácsony számomra nem a nagy kajálásról szól. Ha csak rágondolok a rengeteg ételre, amit ilyenkor képesek vagyunk megfőzni, elmegy az étvágyam. Ez az egyetlen pontja a téli ünnepeknek, amit nem szeretek. Évek óta próbálom rávenni anyukámat is, hogy minél kevesebbet főzzünk, süssünk. Több-kevesebb sikerrel, mert ha csak azt készíti el, amit ilyenkor „muszáj”, akkor is egy kisebb hadsereget lehetne eltartani egy hétig.

Idén is igyekeztem minimálisra „húzni” a karácsonyi menüt. Szentestére nem nekem kellett főznöm, a torta megsütését vállaltam magamra. Meg egy kis előételt. Mindenből nagyon keveset készítettem, a több kicsiből így is sok lett.

A tortára sem került sor aznap este, nem bírtunk desszertet is fogyasztani. Pedig nagyon finom lett, igazi férfias édesség: nagyon csokis, és csak kicsit édes. Amikor Ági, aki főz is blogján megláttam a receptet, azonnal megjelent lelki szemeim előtt az egész torta. Gesztenyés masszából az alap, közte csokoládé mousse. Étcsokiból, minimális cukorral. A mousse elkészítésénél kicsit izgultam, soha nem készítettem még. Mondtam is Krmpl-nak, addig nem szóljon hozzám, ameddig készen nem leszek, ez most nem vicc, komoly dologra készülök:)

A torta pont olyan lett, amilyennek elképzeltem. Legközelebb annyit változtatok rajta, hogy a lapot egyben sütöm meg, és kettévágom. Így könnyebben magába szívja a szirupot. A tetejére kerültek a marcipánfigurák. Egy jó cukrászkés viszont nem ártana már, amivel egyenletesen lehet elkenni a mázt a torta tetején.



Hozzávalók:

A laphoz:
15 dkg vaj
8 dkg porcukor
két tojás
50 dkg gesztenyemassza
négy (lapos) evőkanál liszt

A vajat kikevertem a cukorral, egyenként hozzáadtam a tojáskat, majd a lisztet és a gesztenyemasszát. Sütőpapírral bélelt tepsiben sütöttem két lapot – 180 fokos, előmelegített sütőben, egyenként kb. 25 percig. (Legközelebb egy lapot sütök, és kettévágom)

A moussehoz:
két tojás
6 dkg cukor
20 dkg étcsokoládé (min. 70 százalékos)
fél deci kávé
két deci tejszín

A csokoládét vízfürdőben megolvasztottam, majd belekevertem a kávét. A tojásfehérjéből a cukor felével kemény habot vertem. Felvertem tejszínt is. A tojások másik felével jól kikevertem a tojássárgákat, beletettem a csokoládét, majd óvatosan beleforgattam a fehérjéket és a tejszínt. Ekkor a massza elég folyékony, de hűtőben két óra alatt megszilárdul.

A sziruphoz:
három deci víz
egy púpozott evőkanál cukor
három evőkanál rum

A cukrot feloldottam a vízben, és hozzákevertem a rumot.

A csokoládémázhoz:
10 dkg étcsokoládé (min. 70 százalékos)
két evőkanál tejföl
4 dkg vaj

A tortalapokat meglocsoltam a sziruppal, az egyiket megkentem a már megszilárdult mousse-szal, és óvatosan ráhelyeztem a másik lapot, majd egy órára visszatettem a hűtőbe.

A csokoládét vízfürdőben megolvasztottam, belekevertem a vajat és a tejfölt, és rákentem a hideg tortára.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr195593850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horasz 2008.12.27. 21:56:00

Hehh heti 2 frissites szep vagyalom....en spec csak hetvegente fozok....altalaban az egyik napon...na abbol jo esetben szuletik egy poszt....rosszabb eseteben honapokig minden hetvegen dolgozom...:(

legjobb formamban egybekent nekem a heti 3 post volt szimpatikus:)

Remelem azert jovore a heti 2 osszejon neked. Jo olvasni:)

Mindennapi Manna 2008.12.28. 12:41:00

Hát ez az! Télen például nagyon ritkán tudok világosban fotózni. Gyakran hétvégén írom meg a posztokat, és időzítem. (Ha éppen nem dolgozom.) El is vagyok maradva folyamatosan, mert akkor is eszünk, ha nem írom meg:)

Ékszerfészek 2011.11.29. 18:41:24

szia, a laphoz írtak :15 dkg vaj....ez 2 laphoz elég, vagy csak egyhez ?

Mindennapi Manna 2011.11.30. 09:10:18

A megadott mennyiség két laphoz elegendő.
süti beállítások módosítása