17
11/2008
16

A gasztroblogger bőröndje



Ezeket rejtette hazafele a kofferem. Erre lehet azt mondani, hogy nem normális, nekem – bár nagyon nem szeretek cipelni – most eszembe sem jutott, hogy közel húsz kilót húzok magam után, és mindkét vállamon lóg még egy-egy táska:)

A képeken látható dolgokat - néhány kivételével – közönséges boltokban vásároltam. Néha tényleg érthetetlen, hogy a hazai kereskedők miért három-négyszeres áron értékesítik a kintről behozott dolgokat. Így ugyanis az ember ritkán vásárol, akkor is egy-egy dobozzal. Ott ész nélkül dobáltam a kosaramban a színes dobozkákat, és összességében persze, hogy többet költöttem, hiszen a filléreket nem számolja az ember. Erről mindig eszembe jut, hogy amikor a kollegám megkérdezte a New Yorker egyik németországi igazgatóját, hogy Magyarországhon miért kerül többe ugyanaz az áru, az volt a válasz: itt ennyiért is el tudják adni...



Helyi ízek
Első körben néhány düsseldorfi jellegzetességet akartam beszerezni. Három ilyen ehető/iható dolog van: a Killepitsch, a helyi likőr, a mustár, és az Altbier. A mustárok közül a középső a legigazibb, a baloldali karácsonyi mustár, amit csak ilyenkor lehet kapni, a jobb oldalon pedig az Altbier-es mustár látható. A csokoládé mustáros tölteléket rejt magában. Nagyon-nagyon finom! Az Altbier repülőn nem szállítható.



Fűszerek
A Tymian tulajdonképpen csombor, azaz borsikafű - ez most már biztos, bár volt egy kis vita ennek kapcsán. Aztán több nyelven is ellenőriztük. A Fleur de Sel régi terv, a Cayenne bors és a szárított koriander ajándék.



Ehető díszek
Étcsokiból és nugátból készült levelek, marcipán karácsonyi díszek, cukor konfetti, cukor gyöngyök és csillagok. Színes cukorírókák. 300-500 forint közötti áron.



Sajtok
A dobozban sütnivaló sajt van. A parmezán kötelező, a kecskesajt meg beszökött a kosaramba.



Zöldségek
Lila krumpli, édesburgonya és csicsóka. Ez utóbbit ajándékba kaptam a piacon.



Konyhai eszközök
A lila tálcának a harmadik boltban már nem bírtam ellenállni. Hatalmas süteményformák, és kicsi (12 cm átmérőjű) formák. Gyönyörűséges reggeliket képzeltem beléjük.

A bőröndös képet innenkölcsönöztem.

Címkék: utazás

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr935593865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ízbolygó 2008.11.17. 14:01:00

:-)))
Na ezért szoktam én is kijárkálni, igaz csak a sógorokhoz!

chilii 2008.11.17. 14:11:00

bocsi, de a Thymian az kakukkfű szerintem, a borsika az a Satureja Montena (télálló borsika).

Mindennapi Manna 2008.11.17. 14:25:00

Hol van egy biológus??? Szóval a thymian valóban a kakukkfű latin megnevezése. De a cserépben lévő növénynek határozottan csombor illata van, ami másik, ismertebb nevén a borsikafű. Szerintem az otthoni csombornak nem olyan az illata, mint az itteni borsikafűnek, de ez az én véleményem. És a kakukkfű sem olyan illatú, mint ez a cserepes növény. Viszont a borsikafű és a kakukkfű tudtommal rokon növények. Ezeket figyelembe véve jutottunk arra a következtetésre, hogy a cserépben csombor van.
Arról nem is beszélve, hogy a kakukkfűnek más a neve németül.
De ma este kifaggatom biológus barátosnémat.

Mindennapi Manna 2008.11.17. 14:25:00

Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

Beatbull 2008.11.17. 14:41:00

A thymian kakukkfű magyarul - a kakukkfű német neve thymian. Az, hogy ebben a cserépben mi van, nem tudom - errefelé kakukkfű szokott lenni a Thymian feliratú cserepekben. Gernot Katzer oldalán találsz egy leírást a csomborhoz és a kakukkfűhöz is. Kakukkfűnek rengeteg fajtája létezik, otthoni fűszereskönyvemben kellene utánanézni, hogy a képen látható melyik is pontosan - mindenesetre nem a hagyományos kakukkfű.

chilii 2008.11.17. 14:45:00

amit így látok a cserépből, az nekem is leginkább az általam említett télálló borsikára hasonlít, ami valóban kicsit más, mint ami nálunk általában ismert (van a kertemben, szóval tényleg ismerem) borsikafű. a kakkukfűnek számtalan változata van, csak nekem a kertben 5-6 féle van legalább. ha ez mégis kakukkfű, akkor a keskenylevelűek közül való. egyébként szerinted hogyan van németül a kakukkfű?

Hobbiszakács 2008.11.17. 15:03:00

Szaddam Husszeint plagizálva: Ez Minden Koffer Anyja! Még csicsóka is van benne!!! :-)))))))

A kakukkfű - csombor vitát egyféleképpen lehet eldönteni. Készíts kovászolt uborkát vele. Ha finom lesz, akkor csombor volt! :-)))

siccike 2008.11.17. 15:22:00

Agyam eldobom!:-)) Mekkora cipelő erő rejlik egy elszánt konyhatündérben!:-)

Mindennapi Manna 2008.11.17. 15:33:00

Telefonos segítséget kértem, másfél percem volt:)
A kakukkfű és a borsikafű egy családba tartoznak. Az Thymian a kakukkfű latin neve. Ennek azért lehet mégis csombor illata, mert az illat a hatóanyagok koncentráltságától függ. És a cserepesben a csombor jellegzetes illatát adó anyagból van sok:) Tehát mindenkinek igaza van. Este folytatom a biológia órát...

siccike: 30 dkg-al volt könnyebb a bőrönd a megengedettnél. A két kézipoggyászt nem mértem.

Beatbull 2008.11.17. 15:38:00

Jól számolom, hogy ez a 30dkg épp a repcsire fel nem engedett Altbier, amit becsekkolás előtt meg kellett inni? ;)
Amúgy általában csak karácsony körül nyűglődnek túlsúly miatt, olyankor még a kézipoggyászt is lemérik - nálam általában 22-24kg-os a bőröndöm a 20kg helyett, s eddig csak egyszer küldtek ki oldalra fizetni túlsúly miatt (karácsony után volt, azaz a kézipoggyászt is lemérték, hogy 6kg-nál több-e, szóval átpakolási lehetőségem sem volt).

Mindennapi Manna 2008.11.17. 15:51:00

:)Szerintem most valami riadó volt a reptéren, mert a becsekkolás után át kellett szállítani a csomagokat átvilágításra. És valóban szigorúan figyeltek a kilókra. Amúgy átpakoltam, átszerveztem a csomagokat a reptéren. Röpködtek a ruhák, és a mindenfélék:)

Ági, aki főz 2008.11.17. 19:07:00

Irigy, irigy, irigy. :-))))

Millie 2008.11.17. 20:36:00

:-D
Klassz beszerzés volt!

Anonymous 2008.11.17. 20:45:00

A kakukkfűnek van egy olyan vadontermő változata, aminek határozott csombor illata van.Két hete még szagoltam kinn a mezőn.De ezért egy család ők:)Judit.

Grenadine 2008.11.18. 09:38:00

ismerős élethelyzet :))

chilii 2008.11.18. 13:39:00

na remélem tényleg az a télállós borsika lesz, azt ki is lehet ültetni!
egyébként az a rénszarvasos kiszúró, az nagggyooon!!!
süti beállítások módosítása