29
10/2008
0

Fahéjas szilváslepény




Ki kellett próbálnom, és nagyszerűen működik! Mármint a csirkemájas lepény tésztája édes töltelékkel. Ezúttal a szilva nyert, de ez valóban minden gyümölccsel finom lehet, maradékból, túlérettből is.

Egy dologgal kell számolni: forrón nem lehet szeletelni, olyankor a teteje még nem elég szilárd.

Hozzávalók:

A tésztához:
egy egész tojás
15 dkg puha vaj
25 dkg liszt

egy evőkanál tej

A lisztet összekevertem a vajjal, beletettem a sót, a tojást és a tejet, és összegyúrtam. Ezúttal körülbelül 20 percig pihentettem hűtőben.



A töltelékhez:
35 dkg szilva
3 csapott evőkanál cukor
2 csapott evőkanál vaníliás cukor (itthon gyártott)
két tojás
0,75 dl tejszín
egy evőkanál rum
egy púpozott mokkáskanál fahéj
egy mokkáskanál kardamon

A hozzávalókat összeturmixoltam. (Nagyon folyós lesz a töltelék, de nem kell megijedni!) A tésztát kinyújtottam, beletettem egy piteformába, megszurkáltam az alját, és 200 fokos sütőben 10 percig sütöttem. Ezután a sütőt 160 fokra állítottam, beletöltöttem a tölteléket, és 35 perc alatt készre sütöttem.

Címkék: sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr885593874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása