22
10/2008
1

Gombás zellerkrémleves dióval




Néhány hónapja két doboz shiitake gomba várja türelmesen, hogy rá kerüljön a sor. Ráadásul Krmpl is türelmetlenkedett már, hogy mikor készítek belőlük valamit. Mivel leveses időszakomat élem, megjelent lelki szemeim előtt egy gombás krémleves.

Ráadásul csirke alaplé is volt készen – mélyhűtőnk minimális kapacitását tekintve nincs hely a tárolásra, már csak azt kellett kitalálnom, mivel társítom a gombát.

A zeller és a krumpli nyert. Emlékszem, kb. 10 évvel ezelőtt főztem először zellerkrémlevest. Valahol hallottam a receptet, annyira egyszerű volt, hogy hirtelen felindulásból elkészítettem. És nagyon meglepődtem, hogy mennyire finom lett. Most tovább gondoltam, kis ezzel-azzal „feljavítottam”. Kóstolgattam, és ötletszerűen tettem bele még egy marék darált diót, meg őrölt koriandert és chilit. Kis tejföllel igazán fejedelmi leves kerekedett ki, érdemes kísérletezni:) Két nagy tányérral ettünk mindketten, a fotózásra szánt adagot alig sikerült megmentenem.

Ropogósra sütött sonkával is finom lehet, de most éppen visszafogom a húsfogyasztásom...

Hozzávalók:

egy kis zeller zöldjével együtt
három közepes krumpli
egy doboz szárított shiitake gomba
három gerezd fokhagyma
egy maréknyi dió
egy kiskanál őrölt koriander
kevés chilipehely (ízlés szerint)
két liter alaplé


A megtisztított és felvágott krumplit, zellert, valamint a gombát egy kevés alaplében puhára főztem, majd turmixoltam. A fokhagymát, a zellerzöldjét, a diót szintén összeturmixoltam, összekevertem a zelleres krumplival és három evőkanál tejföllel. Felöntöttem a maradék alaplével, fűszereztem, és újból felforraltam. Reszelt sajttal tálaltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr135593877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ottis 2008.10.24. 19:23:00

szia, nézz be hozzám és csatlakozz a játékhoz, ha van kedved hozzá!
süti beállítások módosítása