13
10/2008
7

Paradicsomos, túrós kockák




A múlt hét nagyon megtelt programokkal, teendőkkel, minden percét szorosan be kellett osztanom. Még szombatra is több dolog jutott, így a GBT-re is olyat kellett kitalálnom, amit péntek este el lehetett készíteni. Számtalan ötletem volt persze, végül ezt választottam, mert tetszett a színe:)

Vendégváró falatoknak is nagyon dekoratív, de előételnek, vagy vacsorára is elkészíthetjük.

Hozzávalók:

A paradicsomos masszához:
egy 40 dkg-os paradicsomkonzerv – amiben egyben vannak a paradicsomok
egy evőkanál olívaolaj
két gerezd fokhagyma
egy maréknyi mag nélküli fekete olajbogyó
3 tojás
9 dkg liszt
két csipetnyi bazsalikom (most szárított volt itthon)
só, bors

A paradicsomokat, az olajat, az összezúzott fokhagymát és a bazsalikomot egy fazékban 10 percig főztem. Hagytam kihűlni, majd hozzákevertem a felaprított olajbogyót, a felvert tojásokat, a lisztet és a fűszereket. A masszát beleöntöttem egy sütőpapírral kibélelt tepsibe. (20/30 cm-es, ennél nagyobban nem érdemes próbálkozni, vagy növelni kell az adagokat.)

A túrós masszához:
negyed kiló tehéntúró (az eredeti receptben ricottával készült)
egy tojás
egy teáskanál oregánó
2 dkg liszt
só, bors

A hozzávalókat jól összekevertem, és egyenletesen elosztva egy-egy kanálnyit tettem a paradicsomos massza tetejére, majd villával kicsit szétlapítottam, elkevertem. Így. 200 fokra előmelegített sütőben fél órát sütöttem.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr145593883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thesmile 2008.10.13. 17:56:00

Szia, gratulálok a blogodhoz!
A levendulaolajos Attila címét szeretném elkérni: thesmile@walla.com
Köszönöm

thesmile 2008.10.13. 22:35:00

Szia
Köszönöm a gyors és kedves választ!

Gabah 2008.10.14. 06:42:00

Ó, ó, ó, hogy én ezzel mióta szemezek!!!! Itt láttam meg először: http://erynfollecuisine.canalblog.com/archives/2008/06/10/9520587.html
aztán egyre több külföldi gasztroblogban tűnt fel. Vártam a megfelelő alkalomra, -ami épp most lesz, hétvégén-, és lám, lám, megelőztél! ;-)
Finom lett?

Mindennapi Manna 2008.10.14. 08:28:00

Az első falat után nem éreztem eléggé intenzívnek a paradicsom ízét, de ez csak nekem okozott problémát:)

Gabah 2008.10.14. 10:16:00

Akkor mindenképp kipróbálom ;-)

Zsuzsa 2008.10.15. 10:23:00

Frissen is nagyon finom volt, de az utolsó hazahozott darabra két nappal később került sor, és az alatt nagyon sokat fejlődött. Szerintem ez is azok közé tartozik, amiket érdemes előre gondolkodva egy nappal előbb megsütni.

Mindennapi Manna 2008.10.15. 20:33:00

Zsuzsa: Krmpl is ezt mondta másnap, nekem már nem jutott:)
süti beállítások módosítása