12
09/2008
2

Tárkonyos, tejfölös pulyka




Ha nem találok szép marhahúst a csarnokban, pulykát szoktam vásárolni. Mire sor kerül rá, kitalálom, hogyan főzzem meg. Most az apróhúsra esett a választásom, majd kitaláltam, hogy valamilyen tárkonyos szószban készítem el. Végül nem sokat variáltam, miután a húst megsütöttem-pároltam, leöntöttem egy pohár tejföllel, belevágtam az ecetes tárkonyt, picit összeforraltam, és kész is volt.

Hagymás tört krumplit képzeltem hozzá, de van az úgy, hogy annyira éhesen érkezünk haza, hogy nincs idő főzni. Szerencsére reggel sütöttünk friss kenyeret, tökéletes kísérője volt a húsnak! (A pulyka természetesen előző este készült.)

Hozzávalók:

fél kg pulyka apróhús
egy pritamin
egy kis fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
szerecsendió

olívaolaj
egy kis doboz tejföl
ecetes tárkony ízlés szerint

A húst megmostam, levágtam róla az inakat. Az olajat felforrósítottam egy lábosban, beletettem a húst, és minden oldalát fehéredésig sütöttem. Felöntöttem pici vízzel, beletettem a hagymát, a fokhagymát és a pritamint, sóztam, és fedő alatt puhára pároltam. (Az elfőtt vizet néha pótoltam.) Amikor megpuhult, kiszedtem a pritamin héját, megszórtam szerecsendióval, beleöntöttem a tejfölt, jól elkevertem, majd hozzáadtam az apróra vágott tárkonyt. Megvártam míg felforr, majd levettem a tűzről.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr535593902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ági, aki főz 2008.09.12. 11:17:00

Tegnap én is nagyon hasonlót készítettem, tárkonyos, tejszínes és kékpenészes sajttal megboldondított mártásban.

Mindennapi Manna 2008.09.12. 23:38:00

Versenyben volt a tejszín is, de végül a tejföl győzött:)
süti beállítások módosítása