01
09/2008
0

Az én durrrrva… márványsajt-krémem




A saját változatomat egy házibuliban találtam ki. Valami hasonló kencét eszegettünk, amikor bevillant, hogy ez a kombináció is finom lehet. Kipróbáltam, azóta viszonylag gyakran készítem.

Ez a krém viszonylag híg, mártogatósnak is kiváló. Répával, karalábéval, nyers karfiollal. Körtével, szőlővel remek vendégváró falat.

Durvaságát a viszonylag sok fokhagyma adja. Györgyi barátosném anyukájával nagyon sok évvel ezelőtt megegyeztünk, hogy ha az ember hagyma, vagy fokhagyma evésre adja a fejét, akkor mindegy, hogy keveset, vagy sokat fogyaszt. Ennek fejében mindig becsületesen belakmároztunk. Ezt az elvet követve a márványsajt-krémből sem szoktam sajnálni a fokhagymát.

Nem utolsó szempontként szól mellette: valóban két perc alatt van kész.

Hozzávalók:

10 dkg márványsajt
2-3 deci tejföl
4-5 gerezd fokhagyma

A fokhagymát megpucolom, és apróra vágom,/zúzom. A márványsajtot villával összetöröm, hozzákeverem a tejfölt és a fokhagymát. Friss kenyérrel (lehetőség szerint rozs-, vagy teljes kiőrlésűvel), nyers zöldségekkel, ősszel körtével, szőlővel tálalom.

Címkék: reggeli-vacsora

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr805593910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása