02
07/2008
0

Kecskesajtos, zöldpaszuly-krokett




A név most engem is kötelez, hiszen most van itt a friss zöldpaszuly ideje. A piacon nagy halmokban állt szombaton is, ráadásul találtam zöld zöldbabot (aha, ez így jól hangzik). Azonnal vásároltam belőle, azt ugyanis már korábban kitaláltam, hogy a muzsdéj mellé paszulyt (is) gőzölök.

Igen ám, de mire hazaértem, már nem éreztem elég kihívó feladatnak a gőzölt babot, elkezdtem hát gondolkodni, mi legyen vele. Olyasmit kellett kitalálnom, amihez a fokhagymás lé, a muzsdéj is passzol, na meg ott volt a hal. Vagyis a köret hiányzott.

Ekkor jött az ötlet, legyen krokett, amit szerintem mindezidáig egyszer sütöttem - krumpliból. Mióta azonban felfedeztem, hogy mindazt, amit bő olajban szokás kisütni, az sütőben, minimális zsíradékkal is elkészíthető, jobb szívvel készítek fasírtot, vagy különböző rántott dolgokat.

A krokettbe sajtot is tettem. Kinyítottam a sajtos dobozt, kecskesajtot kiemeltem, beledobtam az összeturmixolt paszulyba, majd eszembe jutott, hogy az a darab bizony zellerrel van ízesítve. Pillanatokon belül eldöntöttem, hogy biztosan nem vesznek össze az ízek, és valóban. Remekül kiegészítették egymást!

Muzsdéjjal locsolgatva fogyasztottuk.



Hozzávalók:

30 dkg zöldpaszuly
10 dkg sajt (most zelleres kecskesajt került bele)
1 tojás
4 púpozott ek liszt (teljes kiőrlésű)

zsemlemorzsa
kevés olívaolaj

A paszulyt lobogó, enyhén sós vízbe tettem, és puhára főztem. Leszűrtem, és össze turmixoltam. Hozzákevertem a tojást, az összetört kecskesajtot és a lisztet. Elég lágy massza lett, de nem akartam tovább lisztezni. Kanál segítségével formáztam, és óvatosan zsemlemorzsába forgattam.

Egy tűzálló tálat kikentem olajjal, beletettem a kroketteket, és 180 fokra előmelegített sütőben pirosra sütöttem. Sülés közben egyszer megforgattam őket. Muzsdéjjal tálaltam.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr805593943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása