25
06/2008
1

Pestos paszuly: könnyű, nyári




Ezen a héten déltől dolgozom, így délelőttönként volt időm ebédet készíteni. A hűtőben bőven találtam alapanyagot, olyan ugyanis nincs, hogy szombaton ne vásároljam túl magam. Mert ha valami szép, annak nem tudok ellenállni. Azonnal látom elkészült állapotában, és teljesen megfeledkezem arról, hogy a hétvége csak két napból áll, és már öt napra való mindenféle van a szatyorban.

A babnak nagyon megörültem, egyrészt mert paszulynak a paszulyt, másrészt, szeretem. Egészen mást képzeltem belőle, de a fent említett okok miatt nem került rá sor.

Közben nagyon meleg lett, ilyenkor már a tészta is sok, és akkor jött az ötlet, hogy a bab legyen a "tészta", amire pesto kerül. Pestot petrezselyemzöldből turmixoltam, utólag jutott eszembe, hogy eredetileg fokhagymát is terveztem bele, de kifelejtettem.



Hozzávalók:

60 dkg paszuly
egy csokor petrezselyemzöld
egy maréknyi fenyőmag
kevés olívaolaj
parmezán
egy teaskanál balzsamecet


A paszulyt megtisztítottam, fövő vízbe tettem, és öt percig főztem. Közben a petrezselyemzöldből, fenyőmagból, parmezánból és az olajból pestot készítettem, azaz összeturmixoltam a hozzávalókat. A pestoba belekevertem a balzsamecetet, sóztam, és beleforgattam a paszulyba.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr595593948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2008.06.26. 11:32:00

Nahát, pont az nap főztél paszulyt, amikor az Égigérőpaszuly nyolcadik lett a Goldenblog gasztro-kategóriában!!!
GRATULÁL:
- egy rendszeres égigérőpaszuly-fogasztó -
süti beállítások módosítása