23
06/2008
6

Csokoládés meggytorta Donna Hay után szabadon




Sokszor megesik velem, hogy egy ízt kívánok meg, és ehhez keresek receptet. Most napok óta a karamelles meggy ízét éreztem, majd eszembe jutott, hogy az Ízvarázsban van egy ahhoz hasonló körtetorta, amit most kerestem.

Kinyitottam a könyvet, megnéztem a hozzávalókat, minden volt otthon. Azt első olvasáskor láttam, hogy az élesztő ebben az esetben valószínű inkább sütőpor, korrigálni kell. A 20 dkg vajból, ami a hűtőben volt, mindössze nyolc kell, a többit nagylelkűen felajánlottam elfogyasztásra.

A gyümölcsöt elkészítettem az előírt módon. Miközben főtt, nekiláttam a tésztának, és ekkor következett a meglepetés. A cukrot már öntöttem a mérlegre, amikor valami belül megálljt kiabált. 36,5 dkg??? Ez rengeteg, 25-öt szavaztam meg. A vajat a cukorral keverjük össze. Micsoda??? A hozzávalók között nem szerepel vaj. Nyolc dkg maradt meg, ennyit tettem bele. Ezután arra gondoltam, a cukor és liszt mennyiségét felcserélték, de miután azt írja, hogy a gyümölcsre rákanalazzuk a tésztát, 11 dkg került bele.

Így született egy új recept, meg egy újabb tanulság: hiába szép egy könyv, ha használhatatlan. A recepteket meg olvassuk végig, mielőtt belekezdenénk bármibe!



Hozzávalók:

8 dkg vaj
16 dkg cukor
1 kg meggy

A tésztához:
8 dkg vaj
25 dkg cukor
3 tojás
11 dkg liszt
egy kávéskanál sütőpor
két teáskanál kakaó

A meggyet kimagoztam, a levét kinyomkodtam. Egy lábosban felolvasztottam a vajat, beletettem a cukrot, majd a gyümölcsöt. Tíz percig főztem. (A meggy így is sok levet eresztett, nem vártam meg, míg elfőtt az egész.)

Közben a cukrot és a vajat habosra kevertem, hozzáadtam a tojásokat, majd a sütőport, a lisztet és a kakaót.

Sütőpapírral bélelt tortaforma aljára kanalaztam a meggyet, a lehető legkevesebb lével. A gyümölcsre kanalaztam a tésztát. 180 fokra előmelegített sütőben 60 percig sütöttem. (Tűpróbát érdemes végezni.)

Ez így nagyon édes torta lett, a meggy picit ellensúlyozta. Nekem most jól esett, de ilyet szökőévben egyszer kíván meg az ember. Nagyjából a harmada elegendő normál esetben. A tészta viszonylag magasra felnőtt, szeletelés után meglocsoltam a megmaradt nyers meggylével.

Címkék: torta

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr815593951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

t3v 2008.06.23. 10:21:00

A könyvet már többször, többen leanyáztuk hasonló okokból :)
http://okostojas.blog.hu/2007/06/15/gazdagabb_lettem

Beatbull 2008.06.23. 13:09:00

:) már csak az időtervezés miatt is végigolvasom a recepteket ;)
Remélem ez a fent említett szakácskönyv nem egy adatbázisos feladatunkból származik ;) Kb. 3-4 éve készítettem egyszer egy feladatot az egyik infós gyakorlatra, a mennyiségek megadásához lusták voltunk, így random generáltuk ;)

Millie 2008.06.23. 13:36:00

Sajnálom, hogy nem a várakozásnak megfelelő lett a sütid. Nekem is megvan a könyv, én speciel imádom. A sajttortarecept, a browniereceptek hibátlanok, egyedül egyszer szívtam a gyömbérkeksszel, az tök kemény lett. A főételek közül is próbálgattam, nekem az a pár bejött.

Mindennapi Manna 2008.06.23. 13:55:00

t3v! és azokat olvastam is. Csak hát most elragadott a hév. Pedig elég lett volna figyelmesen elolvasni a receptet.

beatbull! közben készült a bagette, időm rengeteg volt:)Hát valami hasonló lehetett. Különben ennyire nem lehet elírni.

millie! ez a torta nekem most teljesen megfelelt az édességével. Legközelebb meg már tudom az arányokat. A könyvet én is szeretem, ötleteket lehet meríteni.

prante 2008.06.25. 17:49:00

nahát, pont ezt akartam megsütni a maradék meggyből, de most nem tudom akkor végülis miből mennyi kell bele szerinted? Jó volt így, ahogy leírtad? Csináljam én is így? Elég bizonytalan vagyok, vagy nem? :)

Ja, és feltétlenül gratulálok a goldenblogos helyezéshez :)

Mindennapi Manna 2008.06.25. 19:54:00

Köszönöm:)
Erre én válaszoltam, és nyomát sem lelem. Szóval akkor ismét:
A cukor mennyiségét kell csökkenteni az itt szereplő adaghoz képest is. Hacsak nem szeretitek a nagyon édeset. A meggyhez 10 dekát, a tésztába 15-öt teszek legközelebb. És mivel a meggynek sok leve megmarad, azzal lehet locsolgatni miután megsült. Lisztből, vajból ennyi elég volt.
süti beállítások módosítása