09
06/2008
0

Etus néni finom túrósa meggyel




Nálunk ezen a néven fut, 1982 óta nagy kedvenc ez a sütemény. Ekkor ettünk először ilyet, mondanom sem kell, Etus néninél, Szegeden.

Azóta rengetegen elkérték a receptjét, sőt, most gondban voltam a mennyiségekkel, felhívtam egy barátnőmet, ő fejből fújta. Nagyon szereti ezt a süteményt, és viszonylag gyakran készíti, mióta nálunk megkóstolta.

A meggyes változatot tavaly találtam ki, utaztam haza, és az autóban jutott eszembe. Sms-ben írtam meg anyukámnak, hogyan is képzelem, otthon meg várt a langyos sütemény…

Ana is leírta az ő változatát.



Hozzávalók:

3 tojás
20 dkg cukor
25 dkg liszt
fél kg tehéntúró
1 csomag sütőpor
1 vaníliás cukor
2,5 deci tej
10 dkg vaj, meg egy kevés a tepsi kikenéséhez
reszelt citromhéj
10 dkg mazsola és/vagy 1 kg meggy

A lisztet, a cukrot és a sütőport egy tálban összekevertem, és a mennyiség felét kanállal beleszórtam egy kivajazott tepsi aljába. Erre kézzel rámorzsoltam a tehéntúrót, rászórtam a reszelt citromhéjat és a kimagozott meggyet. A lisztes keverék másik fele következett, egyenletesen elosztva a tepsiben.

A vaníliás cukorral elkevertem a tojássárgákat, felöntöttem a tejjel, és az olvasztott vajjal. A tojásfehérjéket felvertem kemény habbá, ezt is belekevertem a tejes-vajas lébe, majd merőkanállal rámertem a sütemény tetejére, kanállal elegyengettem, hogy mindenhol fedje a lisztet.

180 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem - órát elfelejtettem nézni, de hamar megsül.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr565593969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása