05
06/2008
0

Bolgár, fetás sült zöldségek




Kicsit időigényes, de pofonegyszerű fogás. A megszokottól nagyon eltérő ízeket kapunk a sült zöldségek miatt. Pontos receptje sincs, ez az alap, a többi ízléstől függ. No, meg attól, éppen mi van a hűtőben.

Kerti partikon is érdemes próbálkozni vele, grillezett zöldségekkel még finomabb.

Hozzávalók:

egy tök – olyan háromnegyed kilós lehetett, cukkínivel helyettesíthető
egy padlizsán – kb akkora volt, mint a tök
két nagy paradicsom
egy nagy fej hagyma
fél fej újfokhagyma
négy zöldpaprika
270 deka fetasajt
három kiskanál szárított bazsalikom
egy-egy csipetnyi rozmaring és borsikafű
másfél kiskanál szárított oregano
hat kanál olívaolaj + egy kevés a tepsi kikenéséhez


A tököt meghámoztam, a padlizsán szárát levágtam, mindkettőt felkarikáztam (kb. ujjnyi vastagra), megsóztam, és egy órára félretettem. (Legközelebb a padlizsánt is meghámozom, mert ha nem sütöm nagyon puhára, a héja kemény marad.) Egy óra múlva a zöldségeket lecsöpögtettem. Egy tepsit kikentem olívaolajjal, elhelyeztem benne a tököt és a padlizsánt, és 180 fokon éppen csak megsütöttem (kb nyolc-tíz perc alatt, a zöldségek így roppanósak maradtak). Ezután a paprikákat is betettem sülni – mivel sok levet eresztenek, nem ajánlatos a többivel együtt sütni. Amikor puha lett és megbarnult, kivettem és lehúztam a héjukat.

A hagymát nagyobb kockákra vágtam, és üvegesre dinszteltem a felforrósított olajban, beletettem a nagyobb darabokra vágott fokhagymát, a hámozott, felkockázott paradicsomokat, és hagytam, amíg a paradicsom levet eresztett. Néhány percig pároltam az egészet. Közben a sült zöldségeket lecsepegtettem, kockára vágtam, és belekevertem a hagymás paradicsomba. Két percre visszatettem a lángra, majd beleszórtam a fűszereket és a feta kockákat.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr305593972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása