27
05/2008
2

Sztambuli fűszeres töltött tök




Piros fotóra vágytam, hát kellett hozzá készíteni valamit. A tököt már megvettem, mert olyan mosolygós volt, nem hagyhattam ott. Aztán marhahúst is vásároltam, az mindig jól jön. A többi meg alakult.

Nálunk több olyan étel, ami másnál "fehér" volt, pirosan, azaz paradicsomosan készült. Például a tökfőzelék meg a zöldpaszuly leves. Nagyon elcsodálkoztam, amikor egyszer kiderült, hogy ezt másképp is lehet csinálni, aztán évekig „fehéren” főztem, és nem győztem betelni az új ízekkel. Most viszont beugrott a paradicsomos tökfőzelék, éreztem az illatát, de valamivel érdekesebbé kellett tennem, annyira, hogy végül nem is főzelék lett belőle:)

Amikor Krmpl megkóstolta, nem voltam otthon, de ezt a levelet kaptam:
„Hanem ez a töltött tök olllllllllyan fűszeres volt, hogy bármelyik Sztambuli kebabos megnyalta vóna utánna mind a tízz ujját:-)” És így lett neve is az ebédünknek.



Hozzávalók:

egy kis, kövér tök, körülbelül háromnegyed kilós lehetett
35 deka darált hús (marha)
négy kis paradicsomkonzerv
egy tojás
kb fél liter víz
kis maréknyi rizs
két-két kiskanál borsikafű, őrölt fahéj, gyömbér, kardamom
két evőkanál méz
két kiskanálnyi 7fűszer-keverék (arab boltban vásároltam)

egy kis csokor koriander

A tököt meghámoztam, és körülbelül kétujjnyira szeleteltem, a közepét kivágtam, és elhelyeztem egy tűzálló tálban. A húst összekevertem a tojással, rizzsel, a 7fűszer-keverékkel, sóztam, és akkora gombócokat formáltam vizes kézzel, amekkorák belefértek a tökszeletekbe. A paradicsomot egy tálban összekevertem a fűszerekkel, a mézzel, sóztam, felöntöttem vízzel, majd ráöntöttem a tökre. Betettem a 180 fokra előmelegített sütőbe, és 40 percig sütöttem. Közben kétszer, két kanál segítségével, óvatosan megfordítottam a tököket.

Tálalás előtt megszórtam apróra vágott korianderrel.

Amint a fotókon is látszik, a tök összement, viszont az a vád nem érhetett, hogy nem volt elég húsos:) Legközelebb azért kisebb gombócokat készítek.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr865593981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lorien 2008.05.28. 16:30:00

Igen-igen, ez tényleg olyasmi, amiket a kis török kifőzdékben árulnak. Kedvet is kaptam hozzá,
sőt, lehet, hogy kipróbálom, mileyn lehet hallal:)

Mindennapi Manna 2008.05.29. 10:03:00

Hoppá! Hallal, hm, ez nekem nem jutott eszembe, de azt hiszem, nekem is ki kell próbálnom:) Köszönöm az ötletet!
süti beállítások módosítása