18
05/2008
0

Hátszín vörösboros, chilis barackmártásban




Tavaly elég sokféle ízesítésű lekvárt főztem be, akkor készült a bazsalikomos, chilis sárgabarack lekvár is. Már akkor láttam lelki szemeim előtt valamilyen sült mellé tálalva. Mostanáig nem került sor rá, vártam az ihletet, csak azért nem akartam a tányérra tenni, mert van. Ráadásul gasztro-szakértőm még nem elkötelezett rajongója az édes húsételeknek, valamivel meg kellett hát "bolondítani". A végső lökést két bakonyi sült adta - erről hamarosan beszámolok. Hátszín kísérője lett, köretnek tejben párolt, fokhagymás petrezselymes újkrumplit ettünk, bár ebéd után jutott eszembe, hogy eredetileg mást gondoltam ki... Szinte el sem fogyott a tányérból, amikor Krmpl kijelentette, uzsonnára is ezt eszi.



Hozzávalók:

Mártás:
egy üveg bazsalikomos, chilis baracklekvár - ha sima baracklekvárhoz hozzáfőzzünk egy kanálnyi szárított bazsalikomot, meg chilit, szerintem ugyanolyan finom lesz
fél deci vörösbor

A lekvárt felöntöttem vörösborral, és tíz perc alatt összefőztem, besűrítettem.

Hús:
öt szelet hátszín
egy kisebb fej vöröshagyma
egy paprika
öt gerezd fokhagyma
hat kanál olívaolaj
víz


Az olajat egy serpenyőben felforrósítottam, a hússzeleteket néhány perc alatt megpirítottam. Beletettem a hagymát, a fokhagymát, a kicsumázott, kettévágott paprikát, kis vízzel felöntöttem és fedő alatt, lassú tűzön, a vizet pótolgatva a húst órák alatt (két és fél óra minimum kell) puhára sütöttem. Néha megfordítottam, hogy a szeletek ne száradjanak ki. Körülbelül két óra múlva sóztam meg.

Krumpli
egy kiló újkrumpli
egy deci víz
egy deci tej
petrezselyemzöld
egy újfokhagyma zölg szára
2 kanál olívaolaj


A krumplit megtisztítottam, felvágtam, és a felforrósított olajon két-három percig pirítottam. Felöntöttem a víz és a tej felével, beletettem a vékony karikákra vágott fokhagymát,sóztam, és lassú tűzön, fedő alatt pároltam. Nekem ennyi folyadék nem volt elég, amikor a levét elfőtte pótoltam vízzel és tejjel. Amikor puha volt, összekevertem az apróra vágott petrezselyemzölddel.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr625593982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása