16
05/2008
0

Fűszeres húsgombóc karfiolágyon




Hosszasan gondolkodtam, mi lehetne a neve, kitaláltam, majd Fűszeres lelőtte:)

A paprikás karfiol régi kedvencem, de azok közé az ételek közé tartozik, amelyek vonzzák a kérdést: finom, finom, de hol van belőle a hús? Krmpl legalábbis mindig megkérdi. Amúgy meg ki kellett próbálnom már azt a fűszerkeveréket, amit Jeruzsálemben vásároltam, és annyit lehet róla tudni, hogy húshoz használják. (Koriander, fahéj, római kömény biztosan van benne, amúgy remekül helyettesíthető az itthoni török/arab boltokban kapható keverékkel. Legútobb az Erzsébet körúton vásároltam olyat, amiben hét fűszer van. Neve nincs, én húshoz kértem valamit, ezt ajánlották.)

Így aztán a karfiolba sem került paprika, ezt is keletiesítettem, az összhatás elégedettséget váltott ki:)



Hozzávalók:

fél kiló marhahús ledarálva
másfél maréknyi rizs
egy tojás
valamilyen keleti, húshoz való fűszerkeverék
kb. 70 deka karfiol
egy répa
másfél-másfél kiskanál őrölt római kömény, fahéj, gyömbér és kurkuma
kevés chili
egy nagy fej hagyma
egy lapos evőkanál liszt
tejföl
egy csokor petrezselyemzöld
olaj


A húst összedolgoztam a rizzsel, a fűszerkeverékkel, a tojással, sóztam és gombócokat formáltam belőle. A hagymát felvágtam, a répát szeleteltem, kis olajon megdinszteltem, a húsgombócokat minden oldalukon fehéredésig sütöttem, sóztam, beletettem a fűszereket, felöntöttem vízzel, és tíz percig főztem. Közben rózsáira szedtem a karfiolt, majd rátettem a húsra, és fedő alatt további negyed óráig rotyogtattam. A lisztet jól elkevertem a tejföllel, majd kevés főzőlével, és állandó keverés közben beleöntöttem a fazékba. Két percig főztem még, majd meghintettem az apróra vágott petrezselyemmel. És magunk köré képzeltem egy éttermet Jeruzsálem óvárosából:)

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr465593983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása