01
04/2008
0

Petrezselyemzöldes kuszkuszsaláta



Jaffában, egy hatalmas tetőteraszon faggattuk újdonsült ismerőseinket Izraelről. Késő őszi, mégis nyarat idéző éjszaka volt, mi telítve kíváncsisággal, izgatottan érdeklődtünk, hiszen akkor érkeztünk, ők másnap indultak haza, és hiába volt két hetünk az országra, mindent akartunk előre tudni: hová, mikor, milyen, mennyi, no és a fő kérdés, mit érdemes enni. Ekkor meséltek többek között a rengeteg salátáról, amiket mind végig lehet kóstolni egy egyszerű falafel evésekor is, hiszen mellé kínálják. Megemlítették egyik kedvencüket, ami petrezselyemzöldből készül, kis olívával, ciromlével, fokhagymával megbolondítva. Mennyire adja magát, de addig nem jutott volna eszükbe!

Nyilván, ha ők nem mesélnek róla, akkor is megkóstoljuk, így viszont kitüntetett figyelmet kapott, és valóban, azonnal felkerült a megjegyzendők listájára.

Pénteken örömmel fedeztem fel, hogy kedvenc árus bácsikám is megjelent a piacon. Azonnal vásároltam tőle két nagy csokor petrezselyemzöldet, hiszen november óta várok a megfelelő pillanatra, amikor elkészíthetem az izraeli salátát. Otthon viszont magam elé képzeltem az ottani piacokon látott kötegek méretét (gigantikusok voltak), és rájöttem: az én szerény két kis csokromat valamivel dúsítani kell, hiszen ebből egy fél maréknyi saláta lesz mindössze, abból ketten nem lakunk jól.

Így született meg ez a saláta, amiről azt hittem, hogy tabuleh, de amikor rákerestem, kiderült, hogy az bulgurból készül.



Hozzávalók - két személyre:
Fél bögre kuszkusz, egy nagy fej lilahagyma, 10 dkg magozott, fekete olajbogyó, néhány szem apró paradicsom, fél deci olívaolaj, fél citrom leve, rengeteg - annál is több - petrezselyemzöld

A kuszkuszt leöntöttem forró vízzel, lefedve állni hagytam tíz percig. Közben nagyobb darabokra vágtam a hagymát, negyedeltem a paradicsomot, apróra vágtam a petrezselyemzöldet. A kuszkuszt villával fellazítottam, összekevertem a zöldségekkel, belecsavartam a citrom levét és hozzákevertem az olajat, sóztam.

Hűtőben érdemes kicsit hagyni, hogy összeérjenek az ízek. Önmagában könnyű vacsora, de sültek mellé, köretként is fogyasztható.


Címkék: saláta

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr795594002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása