16
07/2008
10

Töltött szendvics - havasi piknik




A keserűgombás sikeren felbuzdulva elmentünk Bélesre is, rókagombáért. Kitűnő alkalom volt újabb, ezúttal havasi piknikre, magamra vállaltam hát az uzsonna elkészítését.

Arról már korábban is írtam, hogy imádom a minden jóval megrakott szendvicseket. A töltött szendvicset már kinéztem, vártam a megfelelő alkalomra. Az eredeti receptben édes töltelék szerepel, de úgy gondoltam, sóssal is finom lesz, és nem csalódtam.

A töltött szendvics nagyon hamar elkészül, én indulás előtt sütöttem meg. (Kolozsváron éjszakára lehűl az idő, reggelente 10-12 fok volt, így a sütő bekapcsolása nem okozott különösebb kínt.) Délre viszont a hegyekben is kánikula lett, a szendvicsek nem sínylették meg a „várakozási” időt. Majdnem langyosak voltak még:)



Hozzávalók:

A tésztához:
50 dkg liszt
2 dkg élesztő
5 dkg cukor (az eredeti receptben 7 dkg van)
260 ml tej
5 dkg vaj
1 tojás

1 tojássárgája két kanál tejjel elkeverve a tetejére
szezámmag

A töltelékhez:
hét mángoldlevél
hét szelet sonka
20 dkg mozzarella
négy-öt kisebb paradicsom
friss bazsalikomlevél

Az élesztőt felfuttattam fél deci langyos, cukros tejben. A lisztet összekevertem előbb az élesztős tejjel, majd a többi hozzávalóval. Tíz percig dagasztottam, majd a tésztát meghintettem liszttel, letakartam, és egy órát kelesztettem.

A duplájára kelt tésztát hét egyforma részre osztottam. Ezeket egyenként kinyújtottam, nagyjából téglalap alakúra, felét csíkokra vágtam, a másik felére ráhelyeztem a tölteléket. Először a mángoldlevelet, arra a sonkát, sajtot, a szeletekre vágott paradicsomot, amit megszórtam apróra tépkedett bazsalikomlevéllel. A tésztát ráhajtottam a töltelékre.

Mivel közben is kelt, a kész szendvicseket nem kelesztettem tovább. Tetejüket megkentem a tejjel elkevert tojássárgával, megszórtam szezámmaggal, és előmelegített sütőben, 200 fokon addig sütöttem, míg megpirultak. (Körülbelül 20-25 perc volt.)

Címkék: kenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr355593933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ottis 2008.07.16. 14:22:00

Szia, ez fantasztikusan néz ki, azt hiszem a receptet kölcsönveszem :-)

gabojsza 2008.07.16. 20:05:00

Hmmm...havasok, rókagomba és még ez a finomság is...irigykedek rendesen:-)))

Mindennapi Manna 2008.07.16. 21:12:00

Ottis, majd számolj be!

Gabojsza, én is nézegettem ám a fotóidat:)

Ottis 2008.07.17. 06:51:00

szia, az e-mail címem a köv. :gyorgyottilia@yahoo.com

Persze, majd teszek fel képet róla ha jól sikerül :-)

Turák Kinga 2011.09.11. 23:20:35

ez nagyon jól néz ki! másfél hét múlva átszeljük az országot! Azt hiszem az efféle étel épp jó lesz a kiránduláshoz! :)

Mindennapi Manna 2011.09.13. 11:22:39

Utazáshoz (is)tökéletes!

Turák Kinga 2011.09.20. 21:53:31

Nagyon finom!!! Már kettő el is fogyott! Ha azt veszem, sok lesz belőle!!!
És nagyon jól utaztatható, mert nem foglal egy nagy helyet!!!
Örülök, h Rád találtam!!!

Mindennapi Manna 2011.09.21. 11:49:12

Örülök, hogy ízlett! Köszönöm.

gionetta 2012.05.22. 21:59:13

Ez egy tutinaonjó szendvics!!! Legközelebb ez készül utazáshoz. Csak mángold levelet honnan szerzek. Életemben nem láttam ilyen növényt! :-)

Turák Kinga 2012.05.22. 22:02:31

most sütöm majd anyunak is, újra, isteni finom és nagyon laktató!!! És jó helyette a sima saláta is, nem szükséges mángold és sztem, határ a csillagos ég! :)
süti beállítások módosítása