15
07/2008
2

Juhtúróval töltött, sült keserűgomba




Múlt héten többször gondoltam arra, hogy jó lenne a bloghoz illatmintát is csatolni. Olyan ételek készültek, amiknek elég lenne csak az illatát megosztani, és az mindent elárulna. Közéjük tartozott a sült keserűgomba.

A nyár számomra nem igazi, ha legalább egyszer nem eszem keserűgombát. Mióta Budapesten élek, ezért általában haza kell utaznom. Gombászó ismerőseim nem ismerik ezt a gombát, egy ideig azt hittem, itt senki nem eszi. Közös gombánál végre megjelent a keserűgomba, nagyon megörültem neki, de végül mégis úgy alakult, hogy idén is otthon ettem:)



Szerencsénk volt, a közeli erdő, a Bükk tele volt keserűgombával. Észre se vettük, máris teleszedtünk egy nagy szatyrot, így miután megsütöttem egy hatalmas adagot, maradt savanyúságnak is:)

Amikor a keserűgomba elkezd sülni, és az illata betölti a konyhát, bennem azonnal gyerekkori emlékek elevenednek fel. Amint nagymamáéknál a sparhelt szélén, vagy otthon a tűzhelyre helyezett vaslapon sorakoztak a gombák, és vártuk, hogy megsüljenek. Mire a túró és a szalonna megolvadt, a kalapok alja feketére sült. A gomba leve ráégett a vaslapra, amit ugyan lekapargattunk, de a nyoma még ott maradt egy ideig. A forró gombákat kézzel kapkodtuk le a vasról...

Ma már tepsiben sütjük, a kalapok nem égnek szénné, csak szépen megpirulnak. A nagypapám, amikor apukám elébe tette a kész gombákat, mondta is, hogy nem jó még, hiszen nem sült meg az alja:)



Hozzávalók:

keserűgomba
juhtúró
szalonna (opcionális)

A keserűgombát megtisztítottam, a szárát levágtam. A kalapokat megtöltöttem juhtúróval (a szalonnát most soknak éreztem), és egy tepsiben egymás mellé helyeztem őket. Előmelegített sütőben, 200 fokon addig sütöttem, míg a túró megolvadt. Forrón tálaltam.

Címkék: gomba

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr515593934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orsi 2008.07.26. 14:29:00

Csak most vettem észre ezt a bejegyzést...én is imádom a sült keserűgombát...nálunk serpenyőben sütik egy picike olajban.Fantasztikus!Sosem hagyom ki, ha otthon járok.

Katalin 2010.09.14. 13:09:57

csongor és sári szedtek a hétvégén kb. 5 kilót. ma megsütjük. majd lefotózom :) s elküldöm.
süti beállítások módosítása