18
03/2010
8

Pavlova: sima, gyömbéres, kakaós, kókuszos




Korlátlan mennyiségben cserélek tojásfehérjét. A sárgája nem kell. Vagy valami hasonló hirdetésben gondolkodom:) Financier és pavlova szinte hetente készül, a macaronhoz megvásároltam a mandulalisztet.

A habcsók nálam minden formájában jöhet, lehet kicsi, nagy, még a bolti fűrészpor-szerűt is szeretem. Ez van. A legfinomabb kétségtelen, nagymama vas sütőjében készült, kicsiben pont olyat még soha nem sikerült sütnöm. Nálam ez csak nagyban működik, de micsoda mázli, a pavlova is kedvenc!

Az utóbbi időben nagyon rákaptam, de ha valaki azt mondaná, hogy rákattantam, azzal sem tudnék vitába szállni. Sütöttem kakaósat és fehéret, ettük málnával, áfonyával és szederrel. (Feljegyzem, hátha nem felejtem el: a boltban kapható fagyasztott szeder általában félérett, nem finom, nem kell megvásárolnom!)

Hihetetlenül finom lett a gyömbéres pavlova, amit Nikinél láttam. És nyilván nem csak a gyömbér teszi igazán különleges desszertté. Ezentúl mindig valamivel fűszerezem.

Kipróbáltam kókusszal is, az alapreceptemhez kakaót és kókuszreszeléket kevertem - azzal is nagyon finom.

A tetejére természetesen tejszín kerül, ha nem is mindig Cserpes, de legalább zacskós, amit azután verek fel, hogy jól lehűtöttem. Van, amikor hosszabb ideig tart, amíg felverődik, de általában sikerül. Habfixálót soha nem használok. És a tejszínt soha nem cukrozom meg, bármi mellé kínálom. Cukrozva nem érzem a lényegét: az ízét.

Ja, és Új-Zélandon nem találkoztam pavlovának nevezett óriás habcsókkal. Ha volt, akkor annak egyszerűen meringue volt a neve. Persze lehet, hogy csak pavlova-mentes övezetekben jártunk.



Hozzávalók:

Kötelező:
6 tojásfehérje
25 dkg cukor
egy evőkanál étkezési keményítő
egy evőkanál ecet

Bővíthető:
két-három evőkanál cukrozatlan kakópor
púpozott evőkanál gyömbér(por)
öt dkg kókuszreszelék

A sütőt előmelegítem 180 fokra. A tojásfehérjét elkezdem habbá verni, amikor már összefüggő habbá verődik, fokozatosan adagolom a cukrot is. Amikor már kemény, fényes a hab, óvatosan hozzákeverem az ecetet, a keményítőt, a kakaót és/vagy gyömbért. Egy sütőpapírt vékonyan lekenek olajjal, a tojásfehérjét kör alakban ráigazítom - legalább 6-7 centiméter magas legyen, és beteszem a sütőbe. A hőfokot 120 fokra csökkentem és kb. másfél órát sütöm. Ha megsült, fakanállal kitámasztom a sütő ajtaját, és nem gondolok rá minimum három-négy órán keresztül, ameddig ki nem hűl.

Felvert tejszínhabbal és friss (fagyasztott) gyümölccsel tálalom.

Címkék: sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr825593748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Piszke 2010.03.18. 14:57:21

Én is pont így vagyok a fehérjékkel, amíg nem kellett, nem tudtam mit kezdeni velük, mostmeg soha nincs kéznél egy se...És mit csináljak a sárgájákkal...

Mindennapi Manna 2010.03.18. 15:25:19

Valamit találjunk ki erre a problémára:) Amúgy lehet, nem hülyeség barátok, ismerősök között nem elhinteni, hogy nekünk az kell, ne szenvedjenek vele.

Judit 2010.03.18. 15:35:04

Hát, a habcsók nálam is nagyon nyerő, a régen is a sima bolti, ezt muszáj lesz kipróbálnom!

Ottis 2010.03.18. 16:53:00

Hát ez fonom biztos, még pavolvát soha nem készítettem, kicsit tartok tőle, hogy nem sikerülne...nagyon guszta a tiéd!

Mindennapi Manna 2010.03.18. 16:54:18

Judit, ebben az esetben kezdj el gondolkodni azon is, honnan szerzed majd be a fehérjéket nagy tételben:)

Mindennapi Manna 2010.03.18. 16:59:08

Ottis, pont azon gondolkodtam, hogy ezt talán nem lehet elrontani. Csak akkor, ha kicsi pavlovát csinálsz, és annyi ideig sütögeted 180 fokon, mint egy nagyot kellene 120-an. De ilyet nem sűrűn követ el az ember, és én akkor is megettem, mert, mint mondtam, nagyon szeretem:) Amúgy szép volt az is, csak a krémessége alakult át fűrészpor-szerűvé.

jeeka 2010.03.19. 13:43:56

Akkor nekem jöhet az összes sárgája, megboltoljuk! Egyszerűen azért, mert pocsék a gázsütőm, nem lehet benne lejjebb venni a hőfokot, mert akkor elalszik - nyolc elrontott pavlova után feladtam a habcsókolózást, a makaronnak neki se kezdek.

Sárgája bármilyen mennyiségben elfogy nálunk, beszéljünk meg egy átadó-átvevőhelyet, felezzük a tojások árát! :-)

Anonymous 2013.04.30. 13:19:36

nnnna jol van...en is eddig huztam-halasztottam a pavlova keszitest, de ez annyira rettenetesen gusztan fest, hogy most jutottam el odaig, hogy nem birom tovabb. Remelem legalabb fele olyan fincsi lesz, mint amennyire csinos a tied es akkor mar nem lehet nagy baj:) Koszi a receptet!!!
süti beállítások módosítása