25
05/2011
3

Bodzakrém


Fotó: Krumpli Béla

A szörpöknek soha nem voltam nagy barátja, most sem szoktam inni. Egyszerűen nincs meg a helyük az életemben: ha szomjas vagyok, vizet iszom, más nem oltja a szomjam. Ha édességre vágyom, akkor valami rágható jut eszembe. Ha meg azért iszom, mert aznap még nem ittam eleget, akkor sem cukros szörpökkel pótlom a folyadékot. Így tehát a bodza ízét sok-sok éve nem éreztem: pezsgőt nem ittam, lekvárt nem főztem, palacsintatésztába mártva nem sütöttem. Nem is kívántam, mígnem idén meg nem éreztem az illatát.

Egy ideig csak találgattam, hogyan varázsolom majd be a bodza ízét a krémbe: százféle dolog eszembe jutott, agyban mindent lejátszottam, és egyre nagyobb izgalommal folyamatosan újabbakon törtem a fejem, mert mi van akkor, ha az előző nem lesz jó. Aztán kezdtem az elsővel, nemes egyszerűséggel beáztattam a bodzát a tejbe - abból indulva ki, hogy a bodzaszörp is áztatással készül. És láss csodát, a tej átvette az ízét, sikerült egy nagyon intenzív ízű bodzakrémet előállítani. Sok-sok agymunkával, majd minimális befektetéssel:)

Ez csak a próba volt, de annyira finom lett, hogy megállja a helyét desszertként. A továbbfejlesztett változata hamarosan következik.

Hozzávalók:

5 bodzavirág
2 dkg liszt
10-15 dkg cukor
0,5 l tej
2 tojássárgája
2-3 szem eper a díszítéshez

A bodzavirágot beáztatom a fél liter meleg tejbe, és 4-5 órát ázni hagyom, majd leszűröm, a virágból jól kinyomkodom a tejet.

4 dl tejet felteszek melegedni. Közben a lisztet összekeverem a cukorral, beleteszem a tojássárgákat, és jól elkeverem a maradék egy dl tejjel. Ráöntöm a forró tejet, visszateszem a tűzre, és állandó kevergetés mellett besűrítem. (Ha már elég sűrű 2-3 percig kevergetem, hogy ne legyen lisztízű.)

Kis tálakba, vagy poharakba töltöm, lehűtöm. Tálalás előtt apróra vágott eperrel, esetleg illatos eperkompóttal díszítem.

Vagy sütök képviselőfánkot, és azt töltöm a bodzakrémmel.

Címkék: krém

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr475593655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ottis 2011.05.26. 13:11:46

Nagyon jó ötlet, a receptet viszem is!

szmari 2011.05.27. 15:12:43

Ki is próbáltam, annyira tetszett az ötlet. Mi se vagyunk szörpösek, aki az lenne a családból az kisebbségben van:-)) de a bodzát valahogy a többség is kedvelné..így jó.
Nálam egész éjjel ázott a tejben(csavaros üvegben a hűtőben),épp 5 szép virág volt a fiatal bokrunkon, ami csak véletlenül van nekünk...
Köszönjük az ötletet, a receptet! Finom!

Mindennapi Manna 2011.05.27. 15:20:16

Köszönöm, annyira örülök, amikor ki is próbáljátok a recepteket:)

Tejbe áztatott bodzából mindenfélét csináltam idén. Tegnap pl. bodzás krémest. Recept hamarosan a másik blogon.

Ja, és ezekben az a jó, hogy szárított bodzából is működnek!
süti beállítások módosítása