11
04/2011
5

Angyaltorta



Fotó: Krumpli Béla

Szeretem az egyszerű ételeket. Az egyszerű desszerteket is. Nem friss felfedezést, de például az aranygaluska mellé nem kívánom a borsodót. Persze ehhez az is kell, hogy az aranygaluska annyira finom és szaftos legyen, hogy ahhoz ne is kelljen más. Nagymama így készítette, és tulajdonképpen fel sem merült bennem, hogy azt másképp is lehet, mígnem egyszer belefutottam egy száraz valamibe, és megértettem a sodó feladatát. Szeretem a tiszta ízeket, ha valamire rákattanok, először önmagában, vagy csak minimális hozzávalóval eszem, hogy beteljek az ízével, utána jöhetnek a variálások. (Pl. a medvehagymát először mindig szendvicsbe pakolom, jó sokat, és így eszem két napig. Utána kezdek el főzni belőle.)

Nos, az Angyaltorta pont ez a kategória. Egyszerű, gyönyörű, és sok tojásfehérje van benne. Jöhet. Csak hát ott van a borkősav, amitől egyeseknek túl savanyú lesz, valahogy ettől mégis bonyolulttá válik az egész. kísérletezni kell, míg eltalálja az ember az ízlésének megfelelő savanyúságot... Hát erre nem volt időm, most meg már nincs is szükségem.

Megtaláltam AzEszter blogján a kikísérletezett receptet. Én már ennél maradok:) Szerintem így mérhetetlenül egyszerű elkészíteni, és nagyon finom. Könnyű. Légies. Lemond curddel kínáltam.

Hozzávalók (24 cm-es tortaformához )

120 g liszt
370 g cukor
10 tojásfehérje
2 tk citromlé
1,5 tk sütőpor
kókuszreszelék a díszítéshez

A lisztet elkeverem a cukor felével. A tojásfehérjéből kemény habot verek, majd óvatosan beleforgatom a sütőport, a citromlevet és a maradék cukrot. Három adagban óvatosan belekeverem a lisztes cukrot.Vajazatlan formába öntöm, és 180 fokra előmelegített sütőben kb 35 percig sütöm. Ezalatt nem nyitom ki a sütő ajtaját. Tűpróbát végzek.

Ha megsült, fejjel lefele sütőrácsra teszem a formát, és hagyom kihűlni, majd kiszedem a formából.
A tetejét (alját) megszórom kókuszreszelékkel, lemon curddel díszítem.

Címkék: torta

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr655593670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Judit 2011.04.11. 12:49:15

Én ezt nem ismerem, de szerintem eszméletlen finom lehet!

Piszke 2011.04.11. 13:55:48

Nálam sosincs ennyi tojásfehérje pluszban... :)

Mindennapi Manna 2011.04.11. 14:50:28

Én is célirányosan gyűjtöttem:)

AzEszter 2011.04.17. 10:55:34

Jahajjj, de szép lett! :-)))

Mindennapi Manna 2011.04.17. 12:15:19

Az egy dolog. De milyen finom! :)
süti beállítások módosítása