03
11/2010
2

Pezsgős gesztenyés kelbimbó barnavajjal



Fotó: Krumpli Béla

Jövő nyárig újra kell tervezni az életünket, a cukrásziskola ugyanis gyakorlatot is jelent, ami immár elkezdődött - és most nem az itthoni sütögetésre gondolok. Annyi inger ér mindenfelől, ötletek, amelyeket azonnal szeretnék kipróbálni. Erre minden héten van körülbelül fél napom:) Most már tényleg kell egy füzet, kár lenne megfeledkezni bármelyikről is. Minden esetre ismét átértékelődnek a dolgok, a cukrászműhely belsejéből mást jelent a tempó, a "sokat dolgoztam". Élvezem nagyon, közben jár az agyam, mit, hogyan lehet átültetni itthonra. És persze kiderülnek dolgok: nem elég nagy a hűtő, pedig két hete érkezett meg az új, ami már óriás, és ismét kezdődik a kés-projekt: kenő és újabb, immár sütemény-szeletelő is jól jönne:) A karácsonyi kívánságaimat már tudják az érintettek, arra a listára nem nagyon fér más... Mondtam Krmplnak, hogy ezentúl nem csak, hogy ő vásárol - merthogy legutóbb már ő ment piacra is, hanem a Paszulyra is ő ír majd, én maximum diktálok:)

Mielőtt belevágnék az újabb tervek megvalósításába, még felteszem ezt a gesztenyést kelt, amit kb. négy éve láttam először, és azóta tervezem, hogy elkészítem. Fogalmam nincs, miért tartott ilyen sokáig, nem a bonyolultsága tartott vissza, az biztos. Ráadásul annál is sokkal finomabb, mint amit elképzeltem, igaz a barnavaj, az egyik legújabb kedvenc, elképesztő sokat lendített rajta.

Nem csak pezsgővel jó, de miután egy tortához kibontottam egy üveggel, és mi nem nagyon isszuk meg, el kell főznöm. Borral is ugyanilyen finom lenne.

Azt hiszem, még soha ilyen korán nem tudtam, mi kerül az asztalra karácsonykor. A hozzávalókat elő lehet készíteni, a vacsora előtt csak be kell tenni a sütőbe 15 percre.

Hozzávalók:

fél kiló kelbimbó
20 dkg gesztenye
6+2 dkg vaj
egy fej lilahagyma
egy evőkanál liszt
1 deci alaplé
1 deci száraz pezsgő/bor


A kelbimbót megtisztítom, sós vízben tíz perc alatt megfőzöm, majd jéghideg vízzel leöblítem. A gesztenyét, ha szükséges, szintén megpucolom, és puhára főzöm. A hagymát vékony szeletekre vágom, egy hőálló edényben hat deka vajon megpárolom. Szűrőkanállal kiveszem, és félreteszem. Az edénybe dobom a maradék két dekányi vajat, és addig melegítem, míg barna darabkák válnak ki belőle, és illatos lesz. Ekkor belekeverem a lisztet, felöntöm az alaplével és a pezsgővel, vagy borral, és két percig forralom. Beleteszem a lecsöpögtetett kelbimbót, gesztenyét, ráteszem a hagymát és 200 fokos sütőben 15 pec alatt átsütöm. Azonnal tálalom.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr195593706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beatbull 2010.11.03. 13:13:11

Ez a párosítás nekem is a listámon szerepel ;) Nagyon jól hangzik!

A jövődhöz sok sikert kívánok és szurkolok, hogy minden jól alakuljon!

Mindennapi Manna 2010.11.03. 13:44:50

Köszönöm, nagyon aranyos vagy!
süti beállítások módosítása