03
02/2010
2

Szerelem első látásra: canelé




Vannak sütemények, amelyeket a lyukakért kell imádni. Vannak sütemények, amelyeket az aljukon keletkező mázért - ez még nincs fent a Paszulyon. És van a canelé, amit lehet imádni külön a roporgós, ragacsos, karamellizálódott kérgéért, a krémes, vaníliás belsejéért vagy a kettőért együtt úgy, ahogy van. Az utóbbi időben abszolút kedvenc. Többször megsütöttem, de soha nem fotóztam le, nehogy legközelebb meggondolatlanul valami mást találjak ki.

Szerelem volt első látásra. Megláttam, és tudtam, hogy nekem ilyen kell. A formát anyukáméktól kaptam, a recept Zsófitól. Ez annyira bevált, hogy semmi értelme másokéval kísérletezni. Működik vaníliakivonattal is, a kikapart vaníliamagok azonban nagyon mókásak a sárga krémben. (Ezek most kivonattal készültek.)

Eddig bárki kóstolta, imádta a canelét. Csak arról oszlottak meg a vélemények, hogy hogyan került a krém a közepébe:)

Elkészítettem muffin formába is, ha nem ismerném az eredetit, ugyanannyira imádnám. Szerintem annyira finom, hogy így is megéri kipróbálni.



Hozzávalók:

5 dl tej
5 dkg vaj
2 tojás + 2 sárgája
25 dkg cukor
10 dkg liszt
fél dl rum
1 rúd vanília (vagy egy kiskanál kivonat)
1 csipet só

Előző nap elkészítem a tésztát. A tejet összemelegítem a vajjal és a kikapart vaníliamagokkal. A tojásokat és a sárgákat habosra keverem a cukorral. A tejet óvatosan a tojásokhoz öntöm, majd belekeverem a lisztet a rumot és a sót is. Beleöntöm egy műanyag palackba, és hűtőbe teszem.

Másnap a sütőt 200 fokra melegítem. Az üveget jól felrázom, hogy az aljára telepedett liszt elvegyüljön a folydékban, és majdnem megtöltöm a formákat. Hatvan-hetven-nyolcvan percig sütöm. (Sütőfüggő, a régiben elég volt egy óra, az újban kell a hetven-nyolcvan perc. Ha nem sült eleget, nem akar kijönni a formából. Nem baj, ha a teteje már-már szenesedik, akkor az igazi.)

Címkék: sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr855593763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lúdanyó 2010.02.03. 19:49:28

Én is kinéztem Zsófinál és azóta szeretném megsütni, csak visszatartott az, hogy nincs hozzá formám. Szóval szerinted sima muffin formában is jól működik? Nagyon guszták lettek a tieid, az biztos :)

Mindennapi Manna 2010.02.03. 20:30:54

Igen, bátran süsd meg! De csakis szilikon formában, a fémből nem tudom, hogyan lehetne kiimádkozni:) Ha makacskodik, és 60-70-80 percig már sült, késsel segítsd ki őket.
süti beállítások módosítása