29
06/2009
4

Égigérő Paszuly Sacher tortája




Van négy receptem, amivel (majdnem) minden férfit le lehet venni a lábáról. Ebből a Paszulyra csak egy került fel, pedig az elmúlt másfél évben mindegyiket megsütöttem már. Esetleg többször is.

Krmpl elutazott, és miközben minden percünk be volt ütemezve az indulásig, feltette a nagy kérdést, hogy süteményt csomagolok-e az útra. Arra, hogy kekszeket gyártsak, nem volt idő. Az, hogy csokisnak kell lennie, nem volt kérdés. Bírnia kell az utazást…

Végül a Sacher torta mellett döntöttem. Pillanatokon belül elkészül, nagyon csokis, nagyon szereti, nagyon finom.

A receptet interneten halásztam jó néhány éve, sok-sok recept közül választottam ki ezt. Nem tudom honnan. Anyukám azóta minden évben eltesz két-három nagy üveg nagyon sűrű baracklekvárt, kizárólag a Sacher tortámhoz. (Ledarálja a gyümölcsöt, hogy egyenletesen lehessen kenni.)

Ameddig nem voltak szuper késeim, addig nem vágtam ketté a tortát, hanem a tetejére kentem a lekvárt, hűtőbe tettem, hogy megdermedjen, és utána került rá a csokoládémáz. Mint kiderült, ekkor „Demel’s Sachertorte”-t készítettem. A Demel cukrászda 1965-ig pereskedett a Hotel Sacher-rel az „Original Sacher-torta” védjegyért, végül az előbbi vesztett, ezért kellett más elnevezést találnia.

Most nem volt kéznél a bevált baracklekvár, ezért rummal elkevert szilvalekvárral helyettesítettem. Ez azt jelenti – a fenti logikát követve -, hogy megalkottam az Égigérő Paszuly Sacher tortáját. Így is nagyon finom volt, de még mennyire! A maradékot a kollegáim ették meg, szerintük gyakrabban kellene búcsúztatnom bárkit, ha ilyet hoz ki belőlem.



Hozzávalók:

4 tojás,
10 dkg vaj,
14 dkg porcukor,
14 dkg étcsokoládé - min. 70 százalékos
7 dkg finom liszt

10 dkg (házi) sárgabaracklekvár

A tetejére:
12 dkg étcsokoládé - min. 70 százalékos
2 kanál tejföl, joghurt vagy 3 dkg vaj

A cukrot habosra keverem a szobahőmérsékletű vajjal, majd összedolgozom a vízfürdőben felolvasztott csokoládéval, végül belekeverem egyenként a tojássárgákat. Óvatosan beleforgatom a tojások felvert habját, és belekeverem a lisztet. Vajjal kikent, zsemlemorzsával megszórt tortaformába (22 cm-es)öntöm a masszát. 180 fokra előmelegített sütőben, 50-60 percig sütöm.

Megvárom, míg a torta teljesen kihűlt, kettévágom. Megkenem lekvárral, ráhelyezem a tetejét. (Ha a tetejére kenem a lekvárt, a tortának nem muszáj teljesen kihűlnie!)

A mázhoz felolvasztom a csokoládét, hozzákeverek kb. három dekányi vajat, vagy két evőkanál tejfölt, vagy joghurtot, és bevonom vele a tortát.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr305593784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Edit 2009.06.29. 14:43:06

Ezt ki is probalom. A lanyom nem szereti a kremes tortakat, de a csokit imadja. Es ez brutalisan csokis... csak egy gondom van. Most majd baracklekvart is kell majd gyartsak, mert a szilvalekvarom mind "odaveszett" Chef Viki szilvalekvaros tortajaba!

chilii 2009.07.03. 14:23:10

hetek óta érzem, hogy valamelyik kedvenc blogomat szem elől tévesztettem, de most már megvagy! :)
egy tipp a baracklekvárhoz: az én anyukám nem ilyen áldozatkész, hogy ledarálja, ezért én használat előtt a rúdmixerrel szoktam elérni a kívánt állagot + egy kis házi barackpálinka még semmit sem rontott el! :)))

Mindennapi Manna 2009.07.03. 15:54:00

Edit, lekvárt gyártani jó:))))))

Chilii, a rúdmixer milyen jó ötlet! Ez pl. erre a szilvalekvárra is ráfért volna, szeletelni is könnyebb.

Anonymous 2009.07.19. 11:50:07

És sikerült is egy (1)szeletet becsempésznem Új-Zélandba (akaratomon kívül, persze) - ahova még egy morzsát, vagy egy virágmagot SEM engednek behozni, sőt, még azt is megkérdezik, hogy a bőröndbe csomagolt cipőd talpának recéi között nincs-e külföldi származású sár? - Szóval, triplán finom volt!
- krumplib -
süti beállítások módosítása