06
01/2009
0

Gombával rakott karfiol




Tavaly decemberben torlódtak az események, sok mindennel elmaradtam. Több fotó és recept várja, hogy felkerüljön a Paszulyra. Fogalmam nincs, miért ezzel kezdem, talán azért, mert ez viszonylag egyszerű étel, és most ilyeneket kívánok a karácsony óta megevett mindenfélék után.

A rakott karfiol egy olyan nap készült, amikor este súlyos vacsora várt ránk, nem akartam, hogy az ebéd is nagyon nehéz legyen, esetleg ne jusson hely a vacsorának. A karfiol nagyon bekívánkozott a kosaramba, csak körül kellett néznem, mit rejt még a hűtő.

És találtam gombát, meg egy kevés darált húst. Ennél többre már nem is volt szükségem, remek egytálétel lett belőle. Tejföllel tálaltam.

A hús nyugodtan elhagyható, esetleg kevés rizzsel is lehet "dúsítani".



Hozzávalók:

fél kg karfiol
15 dkg darált marhahús
néhány szem gomba
egy kis fej hagyma
két tojás
10 dkg sajt
egy-egy csipetnyi oregáno, bazsalikom

két evőkanál olaj
vaj

A karfiolt rózsáira szedtem, megmostam, és sós vízben puhára főztem. A hagymát apróra vágtam, a forró olajon megdinszteltem, beletettem a darált hús, és megpároltam, és belekevertem a fűszereket. A gombát felszeleteltem, sóztam, és saját levében megpároltam.

Egy tűzálló tálat kivajaztam, beletettem a karfiolt, rászórtam a húst, majd a gombát. Ráöntöttem a felvert tojásokat, és meghintettem reszelt sajttal.

Előmelegített sütőben, 180 fokon, 15 perc alatt sütöttem készre.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr825593843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása