11
08/2008
0

Korianderes zöldpaszuly, mézes, csilis pulykával




Szó nem érheti a ház elejét, ígéretemet betartottam, és jó régen nem volt semmilyen paszulyos étel. Most tehát majdhogynem itt az ideje ismét.

Nem terveztem, sőt miután múlt szombaton nem volt zöldbab a piacon, azt hittem, lejárt az ideje. Most viszont megörültem neki, észre sem vettem, fél kiló máris a szatyromban landolt.

Itthon kezdett érlelődni a gondolat, hogy mi lesz belőle. Már régóta foglalkoztatott a gőzölt paszulyt, és a koriander is adta magát, tehát ezt a kettőt párosítottam. Ízbolygó után szabadon valami édes húst képzeltem hozzá, ami utólag tökéletes párosításnak bizonyult.



Hozzávalók:

A körethez:
fél kg zöldpaszuly
egy csokor koriander
egy marék mandula
kevés olívaolaj


A húshoz:
fél kg pulykacomb
két evőkanál méz
két gerezd fokhagyma
három evőkanálnyi lime-lé
csilipehely (ízlés szerint)
olívaolaj


A páchoz apróra vágtam a fokhagymát, összekevertem a mézzel, a csilivel és a lime levével. Beleforgattam a megtisztított, darabokra vágott húst, és négy órát érleltem. Az olajat felforrósítottam, beletettem a húst, átsütöttem minden oldalukat, majd ráöntöttem a páclét, és fedő alatt, időnként kis vizet hozzáadva puhára pároltam. Mikor már majdnem kész volt, sóztam.

A paszulyt megtisztítottam, a gőzölő edényben félpuhára gőzöltem. Közben a koriandert, a mandulát, a sót és az olívát összeturmixoltam. (A mandula héját nem szedtem le, jól mutatott a zölddel.) Tálalás előtt összekevertem a babbal. A korianderes paszuly önálló vacsoraként is megállja a helyét, ebédként nem mertem bevállalni:)

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr925593914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása