20
06/2008
4

Fokhagymás vajban konfitált csirke




Kata barátnőm volt az első, akivel tudatosan beszélgettünk arról, ki mit főz, hogyan főzi. Arról, hogy a családban milyen konyhai szokások öröklődtek. Beszélgettünk a nagymamáink konyhájáról, arról, hogy mi volt az első, amivel mi magunk próbálkoztunk.

Kata történetei közül az egyik kedvencem, ezen a mai napig el tudunk csodálkozni: az ő nagymamája fecskendővel töltötte meg az olajbogyókat szardellapasztával. Nem ám 10-20 szemet, hanem mondjuk kétszázat. És akkoriban nem volt még kimagozott olajbogyó…
Szóval praktikákat mondunk el egymásnak, én sokat tanultam is tőle. A könnyedséget elsősorban, ami a konyhai tevékenységét kíséri. No, meg recepteket, mindig beszámolunk egymásnak az éppen felfedezett finomságokról.

A vajban konfitált csirkéről is ő mesélt egyszer, akkoriban többször elkészítettem, aztán évekig megfeledkeztem róla. A héten valami nagyon olyat szerettem volna készíteni, és elővettem egyik szakácskönyvet ihletért. Kinyitottam, és abban a pillanatban előkúszott valahonnan a konfitált csirke, először csak a képe és az illata. Aztán eszembe jutott a recept, de már előkészítettem a húst, amikor az is beugrott, kitől is hallottam a receptet.

Ez is az a fajta fogás, ami nagyon egyszerű, viszonylag hamar kész van, és nagyon-nagyon finom. A fokhagyma mennyiségét nem érdemes csökkenteni, hiszen pont ez adja meg a pikantériáját. Most annyit újítottam, hogy néhány gerezdet egészben hagytam, ez fogyott el legelőször.



Hozzávalók:

két csirkecomb (mellből is nagyon finom)
két fej fokhagyma
annyi vaj, amennyi ellepi a húst (most 25 dkg-ot használtam, kisebb lábosban kevesebb is elég lett volna)


A csirkéket megtisztítottam, a fokhagymát néhány gerezd kivételével apróra vágtam. A vajat megolvasztottam, bele tettem a fokhagymákat, a csirkét, és megsóztam. Fedő alatt, lassú tűzön körülbelül fél óra alatt készre sütöttem. A húsokat időnként megfordítottam.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr655593955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2011.01.30. 22:31:40

Szia! Az lenne a kérdésem, hogy szerinted ezt valahogy össze lehetne hozni citrommal?
Dóri

Mindennapi Manna 2011.01.31. 11:42:39

Szia!

Ki kell próbálni:) Egy csirkemellel, combbal próbálkozz, és a vajba tegyél citromkarikát. Ne túl sokat, hogy ne legyen menthetetlenül savanyú. Illetve ha nem kezeletlen a citrom, és nem akarod belefőzni, akkor citromgerezdet.

Anonymous 2011.02.02. 16:00:50

Szia! Megcsináltam, nagyon menő volt:) Meg hozzá a cékla gratinod is:)) A citrommal inkább nem próbálkoztam, majd valamilyen citromos csirkét kiötlök. Holnap meg savanyú vetrecét kap a család, belőled eszünk:))Mondjuk ezeket vagy egy éve megakarom már főzni, úgyhogy ideje volt:)

Mindennapi Manna 2011.02.03. 12:15:26

Nagyon köszönöm, nagyon-nagyon örülök!
süti beállítások módosítása