08
04/2008
4

A pesto színeváltozása



Tavaly nyáron fedeztem fel a piacon a bordó bazsalikomot. Minden héten vettem egy csokorral, ameddig hazaértem, minden alkalommal megszólítottak, hogy mi az, mert gyönyörű. Szemeim előtt láttam is a színes akármit, ami majd készül belőle, ezért egy részét mélyhűtőben őriztem, és vártam az ihletet.

Amikor ráakadtam a pestós csirkemell-tekercsekre, éreztem, itt az igazi, szaladtam csirkemellért, és nekiláttam…

A bazsalikomot, olajat, fokhagymát beletettem a mixerbe, élveztem a színét, forgattam az edényt, csodáltam. A fenyőmagot majdnem ki is felejtettem, az utolsó pillanatban dobtam bele, és ó jaj, fájdalom: bezöldült a pesto! Lelkesedésem kicsit megcsappant, de végül nem engedtem a bánatnak, meg a vendégek érkezéséig sem volt sok idő, a tekercs elkészült. Spenótos krumplival ettük, nagyon finom volt. És majdnem szép:)

A pesto így készült, dió helyett fenyőmaggal. Sót is tettem bele.



Hozzávalók:
2 csirkemell
pesto
só, olívaolaj

A csirkemelleket kettévágtam, kiklopfoltam, majd megkentem pestoval. Feltekertem, és cérnával összekötöztem. Természetesen, ha megtaláltam volna a hústűket, azzal tűztem volna össze.

Jénai tálba tettem egymás mellé a tekercseket, kis olajjal meglocsoltam, sütőben 180 fokon sütöttem kb 30 percig.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr995593998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tibor 2008.04.09. 07:57:00

Egy kis sajt (juhsajt vagy parmezán) sem árt a pestoba. 8-)

Mindennapi Manna 2008.04.09. 09:08:00

Korán reggel ennyire rámijeszteni! A pestoban természetesen volt parmezán, sőt, ez ki is derül:)

Tibor 2008.04.09. 11:13:00

S ha tudnád, hogy eredetileg fél négykor akartam tenni ezt a megjegyzést... 8-)

Mindennapi Manna 2008.04.09. 11:19:00

Gondoltam arra, hogy nagyon hajnal lehetett, ráadásul a kedd utáni...
süti beállítások módosítása