15
07/2016
2

"Töltött" padlizsán

toltottpadlizsan.jpgFotó: Krumpli Béla

Meg kell írnom az első bejegyzést hazaérkezésem után, hiába húzom-halasztom a dolgot. Nehéz nem arról írni, hogy mekkora a különbség egy rendezett és egy nem rendezett ország között… Értem ezalatt a tisztaságot, a mindennapi létet megkönnyítő apróbb és nagyobb intézkedéseket, az egymásra figyelést. A mindennapi jókedvet. Na meg a piacok kínálatát:) Meg a halas pultokét...

A padlizsánt hirtelen ötletből kiindulva „töltöttem” meg, a töltött padlizsánt és a Hasselback krumplit házasítottam. Magamnak főételként, Krmplnak köretként képzeltem el. Elég látványos fogás, padlizsánokból is jól néz ki. Meg fehérből is jól mutathat.

Pontos adagokat elég nehéz írni, hiszen minden mindennel összefügg: mekkorák a padlizsánok, hány darab van belőle, meg ilyenek. Mindenesetre egy biztos: kevesebb paradicsom, cukkini és sajt, mint padlizsán:) Meg az is biztos, hogy a padlizsán átmérőjénél kicsit kisebb paradicsomot és cukkinit válasszunk, de ne annyira aprót, hogy teljesen eltűnjön.

Számomra ez így volt finom, de kedvetek szerint lehet mellé kínálni különböző szószokat.

Hozzávalók:

padlizsán
cukkini
paradicsom
mozzarella
olívaolaj

bors

A padlizsánt szeletelem, de az alját nem vágom teljesen át. Szeletek között kicsit sózom, és 10-20 percig állni hagyom, majd kirázogatom belőle a kifolyt nedveket. Ezt követően olajos ecsettel megkenegetem a szeleteket.

Közben vékonyra szeletelem a paradicsomot, cukkinit, sajtot, majd a padlizsánszeletek közé dugdosom. Nekem elég volt annyi só, amennyi a padlizsánon maradt, de ha szükségét érzitek, sózzátok. Meg borsozzátok is.

Tűzálló tálra teszem, és 200 fokra előmelegített sütőben, a padlizsán méretétől függően, 30-45 perc alatt megsütöm. Forrón, langyosan is finom.

Ha tetszett a bejegyzés, és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a Paszuly facebook oldalát, itt megteheted. Instagramon is követhetsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr628886382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2016.07.17. 15:13:22

Megcsinaltam, nagyon jo lett! :o)
Gyonyoru cirmos padlizsant kaptam ma reggel Bp-en a Feny utcai piacon. En egy keves gombat is csempesztem a szeletek koze, es az olajba belenyomtam egy fokhagymat is. Nem lett tole rosszabb. :o)
Koszi a receptet!

leopolderika 2016.07.17. 16:18:22

@Attilajukkaja: de jó! Köszönöm, hogy megírtad, örülök, hogy ízlett!
süti beállítások módosítása