13
05/2016
0

Tárkonyos párolt spárga

sparga_fozelek_540.jpgFotók: Krumpli Béla

Az én fejemben a főzelékhez nem kötődik sem a habarás, sem a sűrűség, számomra ez az étel főzelék. Persze, be is lehetne habarni, de imádom tunkolni a savanykás levét, és tényleg nem hiányzik, hogy sűrűbb legyen. Tárkonnyal a legjobb, de lehet kísérletezni további zöldfűszerekkel is.

Leggyakrabban zöld spárgából készül, de idén annyira mázlista voltam, hogy megvásárolhattam az ország utolsó fél kilónyi lila spárgáját, így színes főzelékünk lett. A lila spárga valószínű, tényleg ritka növény, a termelő szerint például Magyarországon csak ő termelt ilyet, de Krmpl is megállapította, hogy az instagramon mindössze nyolcan használták a lila spárga kulcsszót.

lilasparga.jpg
Amúgy ha én őstermelő lennék, csupa számunkra szokatlan színű zöldséget árulnék. Az megbabonáz bennünket. Nem azért, mert buták vagyunk, hanem mert gyönyörűséggel tölt el a sokszínűség, a szokatlanság. Kihívást jelent az új alapanyag. Azért merek többes számban írni, mert ameddig én meghánytam-vetettem, hogy tényleg szükségem van-e a lila spárgára másfélszeres áron, ráadásul az eladó elárulta, hogy nagyjából ugyanolyan az íze, mint a fehérnek, szóval ameddig én gondolkodtam, addig hárman kérdezték meg, hogy tényleg nincs több lila. Naná, hogy végül megvettem, és akkor már fehéret is, a zöld már megvolt, és akkor ilyen szép színes lett az ebédünk.

A lila spárga amúgy tényleg vicces, hiszen a lilaságának jelentősebb részét lehámozza az ember, de a tudat, miszerint ez lila volt mielőtt meg nem pucoltam, az nagyon fontos, bearanyozza az egész tavaszunkat.

Hozzávalók:

arasznyi póréhagyma
2 ek olaj/vaj
0,5-0,5 kg fehér, zöld és lila spárga (vagy csak egy, vagy két féle)
2,5-3,5 dl zöldségalaplé
apróra vágott/morzsolt tárkony ízlés szerint
1/2 citrom frissen facsart leve

A póréhagymát megmossuk, pucoljuk, majd karikára vágjuk. A spárgákat megpucoljuk, a fás végét letörjük, majd a csúcsokat levágjuk, félretesszük. A szárakat felkarikázzuk.

A póréhagymát az olajon megdinszteljük, majd rádobjuk a spárgaszárakat, annyi alaplevet öntünk rá, hogy ne lepje el, sózzuk, megszórjuk a tárkonnyal, és öt percig pároljuk. Ekkor rádobjuk a spárgacsúcsokat, ha esetleg szükséges, pótoljuk az alaplevet. További öt percig pároljuk, majd elzárjuk a gázt, meglocsoljuk a frissen facsart citromlével és tálaljuk. Ehetjük önmagában, de friss kenyérrel is finom.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess a facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr398711302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása