27
04/2016
3

A világ legjobb ukrán céklasalátája

ukrancekla.jpg

ehet, hogy hihetetlen, de én még mindig nem vásároltam bolti majonézt. Soha. Körülbelül rövidebb idő elkészíteni, mint leszaladni a ház aljában lévő boltba. És az ecetes tormát is magunk készítjük, igaz, ebben nagy segítség Lord Kenwood, nélküle nem menne. Annyira zokognék ugyanis, hogy nem látnám a reszelőt. És a tormán sajnos meglátszik, ha vér kerül bele.

Szóval ezt a céklasalátát akkor készítsétek el, ha legalább a torma házi. Ha nem is saját készítésű, de piacon vásároltátok.

És akkor igazat adtok majd Attilának, aki szerint egyetlen céklasalátának van létjogosultsága a világon, és ez az. Mondjuk Attila családi vonalon elfogult, de teljesen igaza van.

Ne essetek abba a hibába, amibe én is: sok-sok évekig nem készítettem el, csak hallgattam Attilát, hogy ez mennyire finom, és gondolkodtam, hogy vajon tényleg? Azóta meg nem győzöm elég gyakran készíteni.

Szoktam sült céklából is készíteni, a pároltból viszont sokkal gyorsabb, és van úgy, hogy sietek.

Hozzávalók:

1 kg cékla (sütve, vagy párolva)
2 dl majonéz
2 dl tejföl (tejszín)
3-5 ek ecetes torma

esetleg pici cukor

A céklát megpucoljuk, lereszeljük a nagy lyukú reszelőn, sózzuk, és egy edényben, fedő alatt puhára pároljuk. (Esetleg egy pici vizet öntünk alá, de erre nincs mindig szükség.) A majonézt összekeverjük a tejföllel és a tormával. Ha nagyon ecetes, kevés cukorral lágyíthatjuk, ha kell, sózzuk. 1-2 órát pihentetjük, hogy összeérjenek az ízek.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr568662656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

farkasmari72 2016.04.27. 20:55:49

Mostanában én is magam készítem a majonézt, leírnád, hogy te készíted, milyen mennyiségekkel és az ecetes céklára adagja is jó lenne?
Lehet róla szó?
Marika

Cormorant 2016.04.27. 20:58:50

... es akkor probald ki ugyanezt, de nem tormaval, hanem fokhagymaval es dio darabokkal :)
Ez a hazi orosz verzio!

gombakomba 2016.04.28. 09:50:35

Ez nem ukrán, de nagyon finom:
1 üveg ecetes cékla csíkokra vágva
2 fej vöröshagyma vékonyan felszelve, vagy apróra kockázva
1 kg héjában főtt krumpli karikára vágva
A fentiek összeforgatva, akár pár órát állni hagyva,
majd tartármártással összeforgatva.
süti beállítások módosítása