08
07/2015
0

Sült lecsó csirkével

csirke_540.jpgFotó: Krumpli Béla

A csirke és a paradicsomok hasznosítására találtam ki, időspórlásból, ami fontosabb tényező volt, mint az, hogy 40 fokban már nem melegítjük tovább a lakást.

A paradicsomok még nem az igaziak, mint ahogy a pritamin sem, nehogy valaki most álljon neki zakuszkát készíteni. Nem lesz íze, olyan távolról sem, mint az Erdélyben készültnek. A zakuszkafőzés ideje augusztus végén, szeptemberben jön el, amikorra valóban beérnek a hatalmas, ízes pritaminok, és még van a Kárpátokon túlról érkezett padlizsánból is. Mert az Erdélyben kóstolt padlizsánnak sem attól lesz emlékezetesen jó íze, hogy faszénen sütik meg, hanem attól, hogy jóféle padlizsánt sütnek meg faszénen.

Ez nem azt jelenti, hogy Magyarországon nem is érdemes próbálkozni vele, dehogynem, csak várjuk ki, ameddig a zöldségek valóban szabadföldiek, finomak, zamatosak lesznek. Attól, hogy már most is minden van a piacon, nem jelenti azt, hogy szezonja is van mindennek.

Egyik őstermelő mondta nekem, amikor rácsodálkoztam, hogy februárban nála is megjelent a paradicsom, hogy az emberek keresik, és nem értik meg, ha azt mondja, hogy ilyenkor nem terem, átpártolnak máshoz. Ha annyi kell a boldogságukhoz, és a hűségükhöz, hogy nála is tudjanak paradicsomot venni, elmegy ő a nagybanira, és beszerzi. Mindennapi hazugságainkhoz tartozik ez is, de legalább csak magunkat csapjuk be ilyenkor. Vagy már magunkat is mi csapjuk be?

Persze mindenkinek más a stratégiája:)

Szóval lecsós csirkének is nevezhetném, és tulajdonképpen mindent a tepsibe lehet dobni, ami a kezünk ügyébe akad. Arra figyeljünk, hogy a répa, krumpli, cékla, zeller hosszabb idő alatt sül át, mint a paradicsom, azaz ha ilyet is teszünk bele, kicsi darabokra, vékony szeletekre vágjuk.

Hozzávalók:

2 db csirkecomb
3 db paradicsom
2 paprika (1 TV, 1 kaliforniai)
2 hagyma
újkrumpli
pár szál zöldfűszer, nálunk most csombor
só, bors
olaj

A zöldségeket megpucoltam, kisebb-nagyobb darabokra vágtam. Olajjal kikent tepsibe szórtam, megszórtam a zöldfűszerrel, meglocsoltam még egy kevés olajjal, majd ráfektettem a combokat. Sóztam, borsoztam. 200 fokra melegített sütőben 35 perc alatt megsütöttem.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr457609436

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2015.07.08. 12:52:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
· 1 trackback
süti beállítások módosítása