15
08/2011
1

Sárgarépás karfiolsaláta sültpaprika öntettel


Fotó: Krumpli Béla

Úgy néz ki, idén a korianderrel nem bírok betelni. Ráadásul pont most nem lehet kapni a Komjádi piacon: hosszú ideig hozták, de nem kellett senkinek, leálltak vele...

Nagyon szeretem még a szójaszósz-halszósz párost. Meg a sültpaprikát. Azaz a sült pritamint, mert az még a sültpaprikánál is finomabb. Hát ezeket hoztam össze úgy, hogy ne legyen nagyon ismert, hogy G is megkóstolja. Mert azt nem tehettem meg, hogy üres hassal engedem el, amikor hosszabb útra készült. Fogyókúra ide, vagy oda:)

Az alap a hűtőben talált karfiol és répa volt, amit eredetileg nyersen akartam tálalni, de végül egy ici-picit, éppen csak, megfőztem. Ebből és hasonló salátákból lesz még ismétlés.

Hozzávalók:

3 nagy, vagy 6 kisebb pritaminpaprika
1 karfiol (kb egy kilónyi)
2 közepes sárgarépa
1 dl zöldségalaplé (ha nincs, vízzel helyettesítjük)
1 csokor koriander (esetleg petrezselyem)
2 ek szójaszósz
1 ek halszósz

A paprikákat én a vaslapomon szoktam sütni, de ennek hiányában a sütőben, alufóliával kibélelt tepsiben is megsüthetjük. 200 fokon, minden oldalukat feketére. Amikor feketére sülnek, egy konyharuhával bélelt lábosba teszem, és alaposan bebugyolálom. Kb. 10-15 percig pihentetem, majd a külső, kemény héjukat lehúzom. A paprikákat bormixerrel simára turmixolom, belekeverem a szója- és a halszószt.

A karfiolt apró darabokra vágom, megmossuk. A répákat megpucolom, és felkarikázom. Egy lábosba teszem, ráöntöm az alaplevet, és tíz percig párolom, míg éppen csak puhulnak egy kicsit. A zöldségeket leszűröm, pár percig hűlni hagyom. Összekeverem a paprikakrémmel, megszórom az apróra vágott korianderrel, és tálalom.

Sózni külön nem kell, a szószokban pont elegendő só van.

A recept a wellingtoni hírmondó augusztusi számában jelent meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr795593636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anazar 2011.08.15. 11:44:43

Nyálindító ;)
süti beállítások módosítása