18
02/2011
0

Banános, pillecukros, karamelles torta - a mostoha



Fotó: Krumpli Béla

Hát igen, mégsem szeretem a banánt süteményekben. Hogy miért sütöttem mégis? Mert néha próbára teszem a magammal kapcsolatos hiedelmeimet, ellenőrzöm, hogy valóban úgy van-e még. Mert valamibe fel kellett használnom azt a rengeteg pillecukrot, amit legyártottam. Mert alakulhat úgy az élet, hogy olyat kell sütnöm, amit én nem szeretek, és annak is finomnak és szépnek kell lennie.

Hát ez a banántorta finom volt - ezt többen igazolták, csak szépnek nem mondható. Púpos lett, megrepedt, mondjuk ez utóbbit eltakarták a pillecukrok. Mondták is, hogy milyen vagányul díszítettem:) Aztán a dulce de lechet sem főztem kellő ideig, nem sűrűsödött be, mondom én, hogy ez a torta volt a mostoha...

A púposodás elkerülésére vannak ötleteim, bár nem hiszem, hogy ezen a tortán kísérletezem ki. Hacsak nem mindenki banántortát rendel a jövőben:)

Viszont eszembe jutott, hogy egyszer nagyon szívesen megkóstolnék egy fán megérett banánt. Azt hiszem, olyat még nem ettem...

Hozzávalók:

a tésztához
16,5 dkg puha vaj + egy kevés a forma kikenéséhez
16 dkg cukor
32 dkg liszt
1 zacskó sütőpor
késhegynyi őrölt fahéj
4 nagy tojás
2 nagy, érett banán

A vajat a cukorral habosra keverem. Egy másik tálban összekeverem a lisztet, a sütőport és a fahéjat. A cukros vajba egyenként beleütöm a tojásokat, belekanalazok egy-egy ek lisztet és jól elkeverem, majd beleteszem a maradék lisztes keveréket is. A banánokat turmixolom, és belekeverem a tésztába. Egy 23 cm-es tortaformát kivajazok, lisztezek, beleöntöm a masszát. 190 fokos, előmelegített sütőben 50-55 percig sütöm. Tűpróba!

Ha megsült, kiveszem a sütőből, öt percig pihentetem, majd kiszedem a tortaformából, és rácsom teljesen kihűtöm.

a krémhez:
3 dl tejszín
5 dkg pillecukor + valamennyi a díszítéshez
30 dkg dulce de leche (ha nincs kéznél, otthon is könnyen elkészítő

A tejszínt kemény habbá verem, belekeverem az apróra vágott banánt és pillecukrot. A tortát három felé vágom. Az első lapot megkenem a dulce de lechevel egyharmadával, majd a banános krém felével. Reteszem a következő lapot, megkenem a dulce de lechével, a maradék banános krémmel. Ráhelyezem az utolsó lapot, megkenem a dulce de leche maradék egyharmadával, és pillecukrokkal díszítem.

A dulce de leche otthon is könnyen elkészíthető sűrített tejből. Ha konzervünk van, dobjuk be egy edénybe, töltsünk rá annyi vizet, hogy bőven ellepje - ez fontos, különben robban, és takarék lángon főzzük két órát. Felbontás előtt hűtsük ki teljesen. Ha tubusos sűrített tejünk van, a tejkrémet töltsük egy edénybe, fedjük el alufóliával. Állítsuk az edényt egy vízzel teli tepsibe, és 1,5-2 órán át gőzöljük 220 fokos sütőben.

A decemberi Good Food nyomán.

Címkék: torta

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr915593683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása