08
12/2010
5

Kandírozott gyömbér



Fotó: Krumpli Béla

Szeretem a kandírozott gyömbért, minden évben késő ősszel, vagy a tél elején készítek egy adagot. Kitart tavaszig, ezt csak úgy eszegetni, egyiket a másik után, nem lehet, a boltinál ezerszer erősebb. (Nem tudom, mit csinálhatnak a boltival, talán napokig főzik, míg a csípősség jelentős része kifő?) Megfázáskor remek gyógyszer, karácsonykor gasztroajándék.

Idén egyik felét cukorba forgattam, és megszárítottam, másik részét a szirupban hagytam, jó lesz süteményekbe.

Egy kritikus része van a dolognak: a gyömbér hámozása, na olyankor mindig megfogadom, hogy többet soha, majd szerencsésen megfeledkezem erről. Egy kilót még soha nem vásároltam, idén hetven dekából készült, fél kilónál kisebb mennyiségből nem érdemes nekiállni. Ha fél kilónál kisebb mennyiségből készülne, a 3-szor 10 dkg cukrot csökkenteném 7 dkg-ra.

Hozzávalók:

gyömbér
fele annyi cukor, mint a gyömbér mennyisége + 3-szor 10 dkg
+ egy kevés a végén

A gyömbért megpucolom, apró darabokra vágom. Ráöntöm az első adag cukrot és annyi vizet, amennyi éppen csak ellepi. Kb. 40-60 percig főzöm, míg a gyömbér üveges lesz. Elzárom a gázt, hagyom kihűlni. Másnap ráöntök tíz dkg cukrot, felfőzöm, elzárom a gázt, hagyom kihűlni. Ezt még kétszer megismétlem - vagyis összesen négy napig készül.

Ha kihűlt a negyedik napon is, leszűröm, kristálycukorba hempergetem, és egy tálcán megszárítom, majd jól záródó dobozba/üvegbe teszem.

Címkék: ajándék

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr175593696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ritmus 2010.12.08. 15:36:16

Hű,de jó, én is gyömbérmániás vagyok!!!Most el kell gondolkodnom, trüffelbe tegyem vagy készítsem el így?! Azt hiszem, veszek még hozzá..:D

Mindennapi Manna 2010.12.08. 16:28:42

Kandíroztam, aztán úgy tettem trüffelbe is:)

Ritmus 2010.12.08. 16:54:57

Így sem hangzik rosszul...

Anonymous 2010.12.08. 18:26:01

Én vettem már 1 kilót. A hámozása sem ördöngősség. Törd szét, ahogy adja magát a formája, ujjnyi darabokra és krumplihámozóval szépen vékonyan le lehet hámozni. Kicsit időigényes, de szerintem nem olyan vészes, ha a végeredményt szem előtt tartod. :) Zizu

Mindennapi Manna 2010.12.09. 07:10:30

Pont így pucolom a gyömbért, de nem tartozik kedvenc foglalatosságaim közé...
süti beállítások módosítása