08
04/2009
6

Soupe de fanes de radis - reteklevél krémleves




Bár gyerekkoromban rengeteg mindent megettünk, olyat is, ami csak manapság kezd ismét divatba jönni, mindig elcsodálkozom, hogy például a franciák mennyivel több alapanyagból dolgoznak.

Amikor szombaton, a piacon elmeséltem, hogy mit készülök főzni, Erzsi a lányára nézett, és nevetve mondta, hogy a reteklevelet ők még a nyulaknak sem adják oda. Itthon meg Krmpl jegyezte meg, amikor beleegyezett, hogy megkóstolja, hogy miket nem képes megenni az utóbbi időben:) A másodikként tálalt pisztráng viszont kárpótolta.

A levest nagyon puritán módon főztem meg, kíváncsi voltam az ízére, meg kívántam is földízt, úgy gondoltam ennek nagyon földízűnek kell lennie. Legközelebb alapléből főzöm, és kicsit fűszerezem, így önmagában valóban, kicsit „vad”.

Recept innen.



Hozzávalók:

három köteg retek levele
két közepes krumpli
egy közepes hagyma
egy másfél liter víz


A hozzávalókat felvágom, beleteszem egy fazékba, felöntöm vízzel, és puhára főzöm. Turmixolom, és tálalom.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr375593795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nana 2009.04.08. 17:16:00

felcsigázott :)
én is egyre többet foglalkozom a reteklevél felhasználásának gondolatával, de még nem tudom, mi lesz belőle. mindenesetre ez a leves jól hangzik, én is szeretem néha a "föld ízét".. :)

gabojsza 2009.04.08. 17:29:00

Gasztroblogger telepátia...épp ma jutott eszembe, pár napja olvastam egy román receptet a reteklevél levesről:-)))

Mindennapi Manna 2009.04.08. 18:06:00

Nana, a zöldség alaplevedből is nagyon finom lehet!

Gabojsza :)

Edit 2009.04.08. 21:03:00

Ez nagyon jol hangzik!
Eddig nem akadt olyan arus, aki ne csodalkozott volna azon, hogy mindenestol kerem a retket.
Eddig a reteklevelet csak salataban ettem (nyers csalannal) :-) De ezt biztos kiprobalom!

Ági, aki főz 2009.04.09. 07:00:00

Hát nem tudom. Rajongok a francia konyha találékonyságáért meg a rengeteg zöldségért, de még sohasem jutott eszembe, hogy retek levelet egyek. Azt hiszem maradok a piros gömböcöknél.

Beatbull 2009.04.09. 08:45:00

Úgy néz ki idén sokkal felkapottabb lett a reteklevél, mint tavaly. Így alaplé nélkül kicsit túlságosan íznélkülinek tűnik nekem ez a leves. Tavaly készítettem reteklevélből mártást (nagyon finom!), idén más terveim vannak vele ;)
süti beállítások módosítása