23
02/2009
1

Gyömbéres kacsa kelbimbóval




Kaptunk egy jókora darab gyömbért. Az konyhapulton várta, hogy történjen vele valami. Néztük egymást.

Vásároltam egy fél kiló kelbimbót. Ahányszor kinyitottam a hűtőt, elhatároztam, most már tényleg kitalálom, mi legyen belőle.

Ezt néhány napig játszottam, és közben kifogásokat kerestem, hogy miért nem készítek már valamit. És akkor ismét egy ízt éreztem meg a számban: a gyömbéres kacsáét, amit még nem ettem, de éreztem, hogy jó lehet.

Vásároltam másfél kacsamellet, miután úgy ítéltem meg, hogy egy kevés lesz kettőnknek. (Nem lett volna, de hidegen is finom volt.)

Majd rákerestem a googleban, és chili és vaníliánál találtam valamit, ami nagyon hasonlított az elképzeléseimhez. Immár megerősítve éreztem magam, és annyira, de annyira finom lett… Olyan babérlearatós.

Megadom ugyan, hogy miből mennyit tettem, de olyan igazi beledobálós étel. Ami van otthon, és eszünkbe jut, azzal nyugodtan lehet variálni. A gyömbér és a fűszerkeverék a lényeges, nálunk az arab hétfűszer-keverék tökéletesen bevált. (Kínai ötfűszer nincs itthon, de most már beszerzem.)



Hozzávalók:

másfél kacsamell
fél kg kelbimbó
két közepes hagyma
két sárgarépa
egy fél póréhagyma
arab hétfűszer-keverék


A zöldségeket megpucolom, a répát és a hagymát nagyobb darabokba vágom. Egy tepsibe beleszórok mindent. A kacsamellen a bőrt bevagdosom, bedörzsölöm sóval, és alaposan megszórom a fűszerkeverékkel. Ráhelyezem a zöldségek tetejére, és 160 fokra előmelegített sütőben, puhára sütöm, kb. két óra alatt. (A kacsabőrből elegendő zsír olvad ki, nem kell meglocsolni a zöldségeket.) Kicsit hűlni hagyom, majd a húst felszeletelem.

Párolt rizsre halmozom a zöldségeket, ráhelyezem a húst, és meglocsolom szójaszósszal.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr65593818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2009.02.25. 12:08:00

A gyömbért Jéékától és BiL-től kaptuk, gyógyulást elősegítendő:-)
- krumplib -
süti beállítások módosítása