09
02/2009
5

Fiamminga





Ez egy olyan sütemény, amit a mélyedésekért kell enni. Az olvadt-sült vajjal telt mélyedésekért, amit egy-egy kevés tészta köt össze.

A receptre itt találtam rá. Annyira finom, hogy nem is kell hozzá tenni semmit. Reggelire vagy vacsorára egy bögre tej mellé, amúgy meg egész napra:) Azaz veszélyes, legszívesebben magam elé venném a tálat, és megenném az egészet. De ismét fegyelmezett vagyok.

Pillanatokon belül elkészül, a kelési idő alatt pedig bármit lehet csinálni. Aztán újabb két perc, ameddig kinyújtom, majd ismét egy órára magára lehet hagyni. A végén már csak lyukakat kell fúrni, ezekbe jön a vaj, és tíz perc alatt megsül! Közben pedig olyan illat lesz a konyhában és környékén, hogy ihaj!

Az eredeti recepten picit változtattam, a narancshéj biztosan jót tett neki. Zsír nem volt itthon, csak vaj került bele.



Hozzávalók:

fél kg liszt
egy deci tej
egy deci langyos víz
egy zacskó (7 dkg) szárított élesztő
10 dkg puha vaj
öt dkg cukor
egy narancs lereszelt héja
csipetnyi só

A tetejére:
öt dkg vaj
kristálycukor

A hozzávalókat összekeverem, és megdagasztom. (Ezúttal a gép dagasztott. Alulra tettem a folyadékot, rá a lisztet, élesztőt, és minden mást.) Amikor lejárt a program, a tésztát vékonyra nyújtom, és beleteszem egy 30-szor 40 cm-es tepsibe.

Letakarva még egy órát kelesztettem, majd mélyedéseket fúrok bele, amiket megtöltök hideg vajdarabkákkal. A tetejét bőven megszórom kristálycukorral, és 230 fokra előmelegített sütőben 13 percig sütöm. (Állítólag van olyan sütő, amelyikben 10 perc alatt szép piros lesz!)

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr195593823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sedith 2009.02.09. 13:13:00

Szia!
Igen, ha külön nyitom meg a bejegyzést, akkor már tudok hozzászólást is írni. Zseniális!:D
Mint ahogyan ez a recept is. Ki is kellene próbálnom, de friss élesztőből vajon mennyi járna bele? A szokásos "diónyi", azaz kb. 2,5 deka?
Olyan jó az első kép, hoyg ide érzem a süti illatát!:)
Üdv, Edith

Mindennapi Manna 2009.02.10. 20:44:00

Bocs, de tegnap nem is tudtam ránézni a Paszulyra. Igen, a szokásos adag élesztő, de látod, most nem tudom, súlyra mennyi lehet. Egy kis kockának a fele. Csak azt külön felfuttanám a tejben.

Zsuzsa 2009.02.11. 15:25:00

Majdnem lángost sütöttem, de az utolsó pillanatban átnyergeltem erre, jó döntés volt. A narancshéjas verzió még jobb lehet, én most simán csináltam, de legközelebb az is kipróbálom. Vagy citrommal, a citromos kalács mintájára.

Mindennapi Manna 2009.02.11. 15:59:00

Zsuzsa, de jó! Nagyon örülök, hogy ízlett!
süti beállítások módosítása