25
01/2009
4

VKF! XXII - Egytökétel





Sajnos nem én találtam ki, pedig adja magát. Egy fotón láttam, és azonnal tudtam, hogy az aktuális VKF-re ezt kell elkészítenem. Szerintem belefér:)

Az eredeti elképzeléseim időközben valamelyest változtak, ugyanis kerek sütőtökben füstölt libacombot képzeltem. A piacon egyiket sem kaptam, maradt tehát a sonkatök és a marhahús. Így kicsit időigényesebb, mert a marhahúst külön, majdnem készre kell főzni. A végeredmény azonban kárpótol mindenért.



Készült egy vegetáriánus változat is, abba nyers zöldségek kerültek.

Az „egytökétel”-re vendégeket is hívtunk, öt embert már nem várakoztathattam meg a fotózással. Krmpl besegített, de nem tudtunk minden fázist megörökíteni.



Hozzávalók - a húsos változathoz:

hatvan deka marhalábszár
egy nagy fej hagyma
egy paradicsom
egy paprika
két gerezd fokhagyma
egy evőkanál szárított szent kakukkfű:) (anyukám szedte tavaly Csíksomlyón, ezért állandó jelzőként kapta a szent-et)
egy-egy teáskanál arab hús-fűszerkeverék, római kömény, koriander
fél mokkáskanál chilipehely
egy deci száraz vörösbor

három evőkanál olívaolaj
egy nagyobb sonkatök

A húst megtisztítom a hártyáktól, és falatnyi darabokra vágom. A hagymát felaprítom, és a forró olajon megdinsztelem. A húst ráteszem a hagymára, és állandóan kevergetve fehéredésig sütöm. Beleteszem a paradicsomot, a paprikát, a fokhagymát és a són kívül a fűszereket, pici vizet öntök alá, és fedő alatt párolom, néha pótolva az elpárolgott folyadékot. Amikor már nem kemény, de távolról sem puha, ráöntöm a vörösbort, sózom, és tovább főzöm, ameddig elpárolog a leve. A paprika héját kiveszem, ha szükséges, ízesítem. Amikor elzárom a gázt, a hús még nem ehetően puha, de remélem, hogy egy óra sütéssel már jó lesz:)

Közben a tököt kettévágom, kb. ott, ahol sejtem, hogy már kezdődik az üreges közepe. A magokat egy kanállal kikaparom, helyüket megtöltöm a fűszeres pörkölttel. A tököt fóliával befedem, egy villával megszurkálom a héját, hogy a leve itt távozzon, és ne robbanjon. Beleteszem egy lábosba, ami majd felfogja a kifolyó levet, és 180 fokos sütőben kb egy óra alatt készre sütöm. (A sütési idő változhat a tök nagyságától!)



Hozzávalók - a húsmentes változathoz:

egy édeskömény
egy répa
két hagyma
hat-hét gerezd fokhagyma
négy-öt csicsóka
egy teáskanál arab fűszerkeverék
két evőkanál olaj


A zöldségeket megpucolom, megmosom, és nagyobb darabokra vágom. Egy tálba teszem, meglocsolom az olajjal, megszórom a fűszerrel, sózom és jól összekeverem. Megtöltöm vele az előzőleg előkészített tököt. (Lásd feljebb.) Alufóliával befedem, lábosba teszem, és puhára sütöm.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr715593831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rossamela 2009.01.25. 19:51:00

Ez nagyon szellemes! És tuti finom is.

Ági, aki főz 2009.01.25. 20:39:00

:-)))

lorien 2009.01.26. 11:22:00

Hát ez zseniális! Eb aki meg nem eszi a tányérját is!

Mindennapi Manna 2009.01.27. 07:47:00

:)
süti beállítások módosítása