10
12/2008
0

Olajbogyós nyelvsaláta keletiesen




Ezzel az előétellel már többször megjártam, hogy mindenkinek nagyon ízlett addig a pillanatig, ameddig ki nem derült, hogy nyelvből készült. Pedig a véres hurka után például nem kellene idegenkedni ettől a testrésztől:) A hentesnél – ha valamilyen csoda folytán találok nyers nyelvet - mindig megkérdik, mit készítek belőle.

Gyerekkoromban viszonylag gyakran ettünk nyelvet. Hosszú-hosszú ideig meg voltam győződve, hogy a vadas csakis nyelvből készülhet. Aztán sok-sok év után kiderült, hogy „rendes” húst sokkal ritkábban lehetett kapni, mint nyelvet, amiből viszont szintén finom a vadas…

Az olajbogyós nyelvvel a kilencvenes évek végén találkoztam először, az eredetéről itt írtam már. Később kiderült, hogy a román konyhában ismert receptről van szó. Ma már éttermekben is lehet kapni, főételként kínálják, valamilyen körettel. Mi hidegen esszük előételként, vagy reggelire, vacsorára.

A receptben ketchup szerepel, ezért most módosítottam rajta, és keleti fűszerekkel ízesítettem.



Hozzávalók:

egy fél marhanyelv – lehet helyettesíteni 3-4 disznónyelvvel
öt-hat evőkanál paradicsompüré
3 nagyobb vöröshagyma
2 babérlevél
hat evőkanál olívaolaj
egy-egy kiskanál koriander, római kömény, curry, arab húsfűszer keverék
egy kevés chili (elhagyható)
egy-két evőkanál méz (ízlés szerint)
fél meréknyi kakukkfű (szárított volt itthon)
egy maréknyi magozott fekete olajbogyó


A nyelvet megmostam, és forró vízben feltettem főni. Kb másfél óra múlva kivettem, kicsit hűlni hagytam, majd lehúztam róla a bőrt és kis kockákra vágtam. (Disznónyelv esetében kevesebb idő is elegendő. A nyelvnek annyira kell puhának lennie, hogy a villát bele tudjuk szúrni.)

A hagymát apróra vágtam, és az olajon üvegesre dinszteltem. Beletettem a nyelvet, megkevertem, majd a paradicsompürével és az összes fűszerrel is átkevertem. Felöntöttem vízzel, és fedő alatt puhára főztem. Ez több órán keresztül eltarthat, a nyelv izmos szerv, nehezen puhul meg. A elfőtt vizet néha pótoltam. A végén beletettem az olajbogyót, kicsit besűrítettem és belekevertem a mézet. (Ízlés szerint tovább is fűszerezhető.)

Hidegen tálaltam.

Címkék: saláta

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr235593853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása