27
10/2008
1

Marhauszály párolva, birsalmás zöldségágyon




Eszembe nem jutott volna marhafarkat vásárolni, hát még bármit készíteni belőle, ha a hentes az előttem állónak nem ajánlja éppen. A legfinomabb húsleves főzhető belőle - mondta. Ennyi elég volt, hogy beinduljon a fantáziám. Húsleves kizárva, soha nem fogy el, abból pedig nem lehet fél litert főzni. Mélyhűtőben hely nincs. A kijelentést azonban nem tudtam feledni…

Kis idő múlva a Szakácsok könyvét lapozgattam, és láss csodát, ismét a marhauszályon akadt meg a szemem. Csodás képpel, és mivel amúgy is rá voltam izgulva, ínycsiklandozó recepttel. Mondanom sem kell, azután nem tudtam olyan korán odaérni a henteshez, hogy legyen marhafarok. Végül megrendeltem, és múlt szerdán boldog tulajdonosa lettem.

Itthon kiderült, hogy az eredeti receptnek csomó olyan összetevője van, ami éppen volt, így az eredeti recept után szabadon főztem.

Azok, akik szeretnek kézzel enni, különösen imádni fogják:)



Hozzávalók:

1 marhafarok
három közepes hagyma
három krumpli
egy köteg sárgarépa
egy kis zeller
egy konzerv paradicsom (14 dkg)
egy birsalma
2 babérlevél
4 gerezd zúzott fokhagyma
2,5 deci vörösbor
0,5 liter alaplé
egy maréknyi szárított kakukkfű

olívaolaj

A marhauszályt a hentessel hat centis darabokra vágattam. A zöldségeket nagyobb darabokra vágtam. (a répát olyan négy centisre, a krumplit, hagymát, zellert négy-négy darabba, a birsalmát nyolcba.) Felforrósított olívaolajon a marhafarok-darabok minden oldalát megsütöttem, pirítottam. Kivettem, és egy tepsibe tettem. Ugyanabban az edénybe, a visszamaradt lébe tettem a zellert, a hagymát és a répát, és megpirítottam a zöldségeket. Hozzáöntöttem a paradicsomot, a babérlevelet, a fokhagymát és a kakukkfüvet, és néhány percig tovább főztem, majd beleöntöttem a tepsibe. A zöldségeket elhelyeztem a farok darabok között, és beletettem a krumplikat és a birsalmát. Ráöntöttem a bort, és fél liter alaplevet. Lefedtem fóliával, és 2,5 óra alatt puhára pároltam. Ezután levettem a fóliát, és további 15 perc alatt pirosra sütöttem.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr405593876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bombadil Toma 2008.10.27. 14:14:00

a marhafarok nagyon finom. szerencsére mostanság egyre gyakrabban látni a henteseknél.
ez nagyon jó kis recept, lehet, hogy kipróbálom. én úgy szoktam elkészíteni, mintha ossobucot csinálnék, persze hosszabb főzési idővel :)
süti beállítások módosítása