18
09/2008
1

Tárkonyos zöldpaszuly-pörkölt




Megint muszáj volt vennem zöldbabot a piacon. Mást terveztem belőle, de eszembe jutott, hogy tárkonyos zöldpaszulyt évek óta nem készítettem. Illetve tulajdonképpen édesapának jutott eszébe a nyáron, hogy volt valami, amit ő annyira megkívánt, és nagyjából körülírta. Édesanyának is rémlett, megkérdezett engem, és végül a családi emlékezetből előkerült a recept. Pofonegyszerű, és ha édesapa megjegyezte, az komolyan mondom, jelent valamit!

Ha friss tárkonnyal készítjük, kis ecet, vagy citromlé kell bele. A kolbász kizárólag Krmpl kedvéért került bele, értékelte:)

Hozzávalók:

40 dkg zöldpaszuly
egy darab parasztkolbász
egy közepes vöröshagyma
ecetes tárkony (ízlés szerint)
két kanál tejföl


A kolbászt beletettem egy lábosba, és kevergettem, míg kiolvadt a zsírja. Rádobtam az apróra vágott hagymát, és üvegesre pároltam, majd a megtisztított zöldbab következett. Kevés vizet öntöttem rá, sóztam, és fedő alatt puhára pároltam. Amikor majdnem kész volt, belekevertem az apróra vágott tárkonyos tejfölt. (A levét be lehet sűríteni egy kanál liszttel, én ezt általában elhagyom.)

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr685593899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2008.09.20. 13:48:00

A kolbász igenis kell!
- egy kolbászfüggő -
süti beállítások módosítása