18
06/2008
1

Diós tekercs - liszt nélkül




Ez az a sütemény, ami nélkül anyukáméknál nincs ünnep. Ha nem is tervezzük be, Édesanya egy adott pillanatban nekiáll, és megsüti. Megszokásból, mert mindenki nagyon szereti, mert ha nincs, hiányérzete van.

Könnyű, krémes sütemény, nincs benne liszt, sőt, ha a tejet valamilyen növényi tejjel pótoljuk, nem csak liszt-, hanem tejérzékenyek is fogyaszthatják. Mandulából, mogyoróból is süthető.

Én amúgy a diós tekerccsel is úgy jártam, mint a káposztával: a látványától besokalltam, szinte soha nem ettem. Egy ideje viszont elkezdett hiányozni, fontolgattam, hogy meg kellene sütnöm, aztán kaptam ajándékban egy zacskó darált diót, és nekifogtam:)

Fontos a tepsi mérete, az ideális a 39-szer 28 centis. Az enyém 25-ször 35 cm, ebben még nem lett feltekerhetetlenül magas.


Hozzávalók:

A tésztához:
6 tojás
6 ek cukor
14 dkg darált dió
késhegynyi szódabikarbóna

A tojássárgákat habosra kevertem a cukorral. A tojásfehérjét kemény habbá vertem, a dióval és a szódabikarbónával együtt óvatosan hozzákevertem a tojássárgákhoz.
Sütőpapírral bélelt tepsiben, 180 fokon, 20 perc alatt készre sütöttem. (Nem árt tűpróbát végezni.)

Nedves szalvétára borítottam, azonnal megfordítottam, és a szalvétával együtt feltekertem. Egy perc múlva kitekertem, rákentem a krémet, majd újból feltekertem.

A krémhez:
12 dkg darált dió
egy merőkanálnyi forró tej (fontos, hogy forró legyen!)
12 dkg cukor
1 zacskó vaníliáscukor
reszelt narancs- vagy citromhéj
egy ek rum

A diót leforráztam a tejjel, hozzákevertem a cukrot, a citromhéjat és a rumot. Ha egy-két nappal korábban sütjük meg, kicsit hígabbra csináljuk a krémet, és nem szárad ki a sütemény.

A csokimázhoz:
10 dkg étcsokoládé
egy ek tejföl, vagy joghurt

A csokit vízfürdő felett megolvasztottam, elkevertem benne egy evőkanál natúr joghurtot, és elsimítottam (volna, ha tudom) a tekercsen. Vagyis rákentem, a simaságtól ez még messze van:)

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr805593959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2013.08.23. 16:05:36

Igazán finom sütemény, hamar sikerült elkészítenem. Nem "burkoltam" csokiba és még úgy is fantasztikus maradt.
Köszönet a receptért!

Sisza
süti beállítások módosítása