03
06/2008
3

Borágós zöldmártás és gőzölt hal




A bambuszgőzölőt évekkel ezelőtt kinéztem magamnak, egyrészt mert nagyon csinos darab, másrészt vonzódom mindenhez, ami egészséges, természetes, de legalábbis kevésbé feldolgozott.. Erről pedig olyanokat olvastam, hogy a nedves, mindent átható gőzben főtt ételek magasabb tápértékkel bírnak, gazdagabbak természetes ízekben és jóval könnyebben emészthetők. Akkoriban végül nem vásároltam, aztán meg is feledkeztem róla.

Történt viszont, hogy megkértem Krmplt, nézzen meg egy serpenyőt a Terebessnél, de az nem tetszett neki, cserében viszont egy bambuszgőzölővel érkezett haza:)

Legszívesebben azonnal kipróbáltam volna, de indulnunk kellett valahova, és akkor még éjszaka nem álltam neki főzni – erről később bővebben. Aztán hét közben kaptam egy csokor fűszert, meg egy linket. Beszereztem további zöldeket, és vasárnap randevút szerveztem a kínai és a német konyhának. Jól megértették egymást.

A hallal különösebb dolgom nem volt, csak sóztam, és betettem gőzölni. Legközelebb már fűszerezni is fogom.

A zöldmártást – miután borágó, turbolya és pimpernel is került bele, nem ízesítettem túl, hogy a növények ízét nem nyomja el semmi, úgyis ahány ház, annyi recept. Sült újkrumplit és spárgát ettünk köretnek: mindkettőt pici olajjal meglocsoltam, a krumpli egy fazékban, a spárga a sütőben készült el, nagyjából tíz perc alatt.



Hozzávalók:

Gőzölt hal
négy szelet tonhalfilé


Fagyasztott tonhalfilé volt otthon azt kifagyasztottam, felvágtam kisebb szeletekre, hogy beférjenek a gőzölőbe.

Egy serpenyőbe vizet töltöttem, annyit, hogy a bambuszedény alsó rácsát ne érje, felmelegítettem, majd beletettem a sózott halszeleteket. Tíz perc alatt elkészültek.

Zöldmártás
fél-fél csokor borágó, turbolya, petrezselyem, snidling, pimpernel, kapor, körülbelül hét sóskalevél

hat evőkanál tejföl
fél deci tejszín (el is maradhat)

A fűszereket apróra vágtam, összekevertem a tejföllel és a tejszínnel, sóztam. Két órát pihentettem, hogy összeérjenek az ízek.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr675593976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tibor 2008.06.03. 14:46:00

Bambusztállal a Momotaroban is jól bánnak. 8-)

Mindennapi Manna 2008.06.03. 14:54:00

Annyira, hogy gondoltam, arról külön is kell(ene) írnom.

Anonymous 2008.06.08. 23:54:00

Nem is gondoltam, hogy egy egyszerű fatárggyal ennyi örömet lehet okozni
- krumplib -
süti beállítások módosítása